جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 15 شهريور 1396     
تهیه بانک اطلاعاتی پسماند محلات 13 گانه منطقه 8

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛شهردار منطقه 8 از تهیه بانک اطلاعاتی پسماند در محلات 13 گانه شرق تهران خبر داد.

 

 بهمن نوری با بیان این مطلب گفت: با توجه به اهمیت شفاف سازی در حوزه اقدامات ،گردش اطلاعات و تجمیع مطالب مرتبط با حوزه مدیریت و تفکیک پسماند از مبدا و نیز ترسیم اهداف و چشم انداز این حوزه ،همگام با سیاست ها و برنامه ریزی های اعلام شده، اداره مدیریت پسماند منطقه 8 اقدام به تدوین بانک اطلاعاتی در این حیطه نمود.

وی با تاکید بر اینکه اشراف کافی به امکانات و وضعیت موجود در ترسیم اهداف پیش رو نقش مهمی خواهد داشت؛ افزود: از سوی دیگر سازمان مدیریت پسماند نیز در خصوص تهیه بانک اطلاعاتی مورد نیاز از سوی ادارت مدیریت پسماند مناطق همواره تاکید داشته است.

شهردار منطقه 8 تهیه بانک اطلاعاتی را به عنوان یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد مدیریت پسماند،در دسترس بودن مجموعه اطلاعات مرتبط با حیطه مسئولیت و وظایف اداره مدیریت پسماند،برنامه ریزی دقیق تر امور، متناسب با اهداف پیش بینی شده با توجه به اطلاعات موجود و تاکید مدیریت سازمان پسماند بر تهیه بانک اطلاعاتی در مناطق را از جمله اهداف تهیه بانک اطلاعاتی پسماند عنوان کرد.

وی افزود: بر همین اساس بانک اطلاعاتی مدیریت پسماند منطقه8 در بخش های اطلاعات آماری منطقه همچون جمعیت، خانوار، تعداد محلات، مدارس، مساجد و... ارائه شده است . همچنین چارت اداری و سازمانی ، تجهیزات و امکانات موجود شامل ایستگاه تفکیک و پردازش پسماندخشک و تاسیسات و امکانات موجود در آن ، غرفه ها و خانه های بازیافت به تفکیک نواحی ، ناوگان جمع آوری ، نیروی انسانی به صورت اینفوگرافی ترسیم شده است.

نوری اظهار داشت: از دیگر بخش های این مجموعه می توان به اطلاعات نواحی ( اطلاعات مرتبط با شهرداران ، معاونین ، روسای خدمات شهری ، مسئولین پسماند، امکانات و نیروی انسانی مرتبط با مدیریت پسماند ) ، بلوک ها و پست های برداشت ، اطلاعات شهرک و مجتمع های مسکونی بالای 50 واحد و نیز آیتم های مرتبط با برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران در حوزه مدیریت پسماند اشاره کرد.

شهردار منطقه 8 گفت: بی شک موفقیت در طرح مدیریت و تفکیک پسماند مستلزم نگاهی جامع همراه با شناخت مولفه های تاثیرگذار در رفتار شهروندان به عنوان کنشگران اجتماعی خواهد بود و مطرح شدن موضوع پسماند به عنوان یک مساله اجتماعی در کنار سایر مباحث مطرح در مدیریت شهری، می تواند در همراهی و مشارکت آنان نقش به سزایی داشته باشد.

به گفته وی یکی از عوامل موثردیگر نیز ، دسترسی آسان شهروندان به امکانات و تسهیلات مرتبط با تفکیک پسماند است.

نوری افزود: در این راستا اداره مدیریت پسماند مطابق با دستورالعمل ها و به منظور ارتقاء سطح مشارکت شهروندان علاوه بر اجرای مستمر طرح ملودی و حضور ناوگان جمع آوری در سطح محلات مطابق برنامه هفتگی، نسبت به جانمایی و استقرار 18 غرفه بازیافت و تجهیز و نوسازی 2 خانه بازیافت در سطح منطقه اقدام نمود و خانه بازیافت شماره 2 نیز به زودی در محله کرمان افتتاح می شود.

شهردار منطقه 8 گفت: همچنین به منظور ایجاد انگیزه در دانش آموزان و اولیای آنان همزمان با شروع سال تحصیلی ، طرح جمع آوری پسماندهای خشک مدارس اجرا می شود که دانش آموزان پسماندهای خشک جمع آوری شده را به عوامل بازیافت در مدارس تحویل داده و کارت امتیاز دریافت می نمایند.

وی افزود: از دیگر اقدامات اداره بازیافت می توان به تجهیز غرفه های بازیافت به دستگاه کارتخوان اشاره کرد که به منظور رفاه حال شهروندان و کسب رضایت آنان ، با همکاری شرکت توسعه همیان شهر ، تمامی غرفه های بازیافت به دستگاه کارتخوان مجهز شده اند و شهروندان می توانند در ازاء تحویل پسماندهای خشک به غرفه ها کارت شهروندی دریافت نمایند. 

شهردار منطقه 8 تصریح کرد:این کارتها علاوه بر ذخیره مبلغ پسماندهای خشک تحویل شده به غرفه ، قابلیت استفاده در ناوگان حمل و نقل شهری( مترو، اتوبوس و ...) را داراست.

نوری با اشاره به انجام پژوهشی با موضوع عوامل موثر در مشارکت شهروندان در طرح تفکیک گفت: نتایج این پژوهش به صورت مقالات در فصلنامه های علمی و پژوهشی نیز به چاپ رسیده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: