جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 15 شهريور 1396     
کاستی هایی که نتیجه اجرای برخی سیاست های غلط در صنعت خودرو است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛نایب رئیس کمیسیون  صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است : کلیه فعالان و دست اندارکاران صنعت خودرو از قانون گذار تا مجری و خودروساز باید با همراهی و تلاش مستمر نسبت به ارتقاء و تنوع در تولید محصولاتی با قیمت رقابتی در بازار داخل اقدام کنند.

 

رضا علیزاده اظهار داشت : قطعا عدم همراهی این بخش ها با یکدیگر بر اوضاع تولید و جریان کیفی سازی خودروهای داخلی ضربه خواهد زد.

وی با توجه به تعهدات خودروسازان نسبت به ارتقاء کیفیت و استاندارد تولیدات اظهار داشت : در صورت عدم توجه به وعده های  داده شده و نبود رضایت از کیفیت و قیمت محصولات داخلی ، کمیسیون صنایع و معادن به جریان کیفیت و استاندارد خودروهای داخلی ورود خواهد کرد.

وی با توجه به اهتمام وزیر جدید صنعت و معدن نسبت به لزوم ارتقاء کیفیت و استاندارد خودروهای داخلی خاطر نشان کرد : با ارتقاء استانداردهای خودرویی در مدت زمان تعیین شده ضمن خروج تعدادی از خودروهای قدیمی از جریات تولید ، کیفیت و استاندارد خودروهای داخلی نیز ارتقاء یافته و مطابق با انتظار و نیاز مشتریان داخلی خواهد شد.

به گفته وی در سالهای اخیر بسیاری از مصرف کنندگان به دلیل بازار غیر رقابتی خودروسازان در حوزه قیمت و کیفیت ضرر و زیان زیادی را متحمل شدند.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : باید بازار خودرو رقابتی شود تا جریان تولید خودروسازان تغییر و ضمن انتفاع مشتریان ،رضایت آنها نیز حاصل شود.

علیزاده افزود : بی شک با گسترش رقابت پذیری در بازار خودرو ، علاوه بر جهت گیری درست قیمت ها ،شاهد افزایش کیفیت و تلاش برای ارتقاء استاندارد ها و همچنین عرضه تولیدات جدید به بازار خواهیم بود.

وی همچنین ضمن ابراز گلایه نسبت به برخی از کاستی، شرایط ایجاد شده را نتیجه برخی از سیاست های غلط در این صنعت خودرو دانست و گفت : اعمال برخی سیاست های غلط در دهه های اخیر در صنعت خودرو مانند ایجاد بازار انحصاری، قیمت گذاری و حمایت های غیر اصولی دولت از خودروسازان ، این صنعت مهم را وارد جریان غیر منطقی کرد و عملا مانع توسعه مورد انتظار در این صنعت گردید..

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: