جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 آذر 1393     
شناسایی 250 کودکان کار در سطح محلات غرب تهران

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،رئیس مرکزخدمات اجتماعی شهرداری منطقه 5 گفت: کودکان کار خیابان، در منطقه 5 ساماندهی شد.

محمدمهدی قشقایی، رئیس مرکز خدمات شهرداری منطقه 5 گفت: گسترش روزافزون جمعیت، مهاجرت و افزایش پدیده شهرنشینی معضل بزرگ عصر حاضر است.

قشقایی ادامه داد: اعتیاد، فقر، فحشا، کارتن‌خوابی، کودکان کار و خیابانی و غیره همه پدیده شوم مدرنیته هستند.

رئیس مرکز خدمات اجتماعی در ادامه بیان کرد: در این خصوص در 2 سال اخیر که از اجرای طرح کودکان کار و خیابان منطقه 5 می‌گذرد نزدیک به 250 مورد شناسایی شده‌اند که با حمایت‌های سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در امسال، مدرسه‌ای جهت ارائه خدمات به این قشر آسیب‌پذیر احداث شده است.

وی با اشاره به این مطلب برشمرد و گفت: این مدرسه که در ناحیه 2 راه‌اندازی شده است نزدیک به 2200 دانش آموز را در مقاطع مختلف از ابتدایی تا دبیرستان تحت پوشش دارد و خدمات حمایتی دیگری از قبیل مشاوره، کلاس‌های کار‌آفرینی، آموزش کامپیوتر، زبان انگلیسی، ویزیت رایگان پزشکی، روان‌پزشکی، دندان‌پزشکی کارگاه‌های مهارت‌های زندگی و غیره به ایشان ارائه می‌گردد.

قشقایی در ادامه افزود: با توجه به نیاز فرهنگی این قشر از خانواده‌ها مرکز خدمات اجتماعی منطقه اقدام به برگزاری و برنامه‌ریزی کارگاه‌های مشاوره گروهی با موضوعات آموزشی مهارت‌های زندگی برای خانواده‌های کودکان کار خیابان کرده است که تأثیرات مثبتی در روند ارتباط مناسب بین خانواده و کودکان داشته است.

قشقایی، رئیس مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 5 خاطرنشان کرد: در این راستا اهداف حمایتی شهرداری منطقه از کودکان کار خیابان در امسال تعداد 200 سبد کالا و بن خرید لوازم‌التحریر به ایشان اهدا شد و تعداد 4 اردوی تفریحی گردش به مناسبت‌های مختلف از جمله روز جهانی کودک نیز اجرا شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: