جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 شهريور 1396     
در راستای طرح نگهداشت شهر اجرایی شد :
جمع آوری 220تن رسوبات از مسیل فرحزاد منطقه 2

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه دو  از  پاكسازي و لایروبی  بيش از 4 هزار مترطول و تعداد 5 حوضچه رسوبگیر در طول مسیر مسیل فرحزاد  در منطقه  دو خبر داد .

 

 علیرضا جعفری با اعلام اين مطلب اظهار داشت : به منظور جلوگيري از انتشار آلودگي و تجمع جانوران موذي و پاکیزگی منظر شهری حدود220تن رسوبات از مسیل فرحزاد با استفاده از ماشين‌آلات ونیروی انسانی پاكسازي و لايروبي شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه در ادامه همچنين لایروبی و رسوب برداری 5/2کیلومتر از كانال سنگی و مسیل اوین درکه خبر داد و افزود: اين ضايعات به صورت شبانه به گودهای مجاز منتقل می گردد که به منظور ارتقاء سطح کیفی نگهداشت شهر، کاهش آلودگی های زیست محیطی، جلوگیری از آبگرفتگی در معابر و حفظ ایمنی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان عملیات لایروبی، پاکسازی و نگهداری کانال های منطقه به صورت روزانه و مستمر طبق برنامه زمان بندی اجرا و انجام شده است.

وی با اشاره به اينكه اين ميزان ضايعات در فصول بارندگي افزايش مي‌يابد، گفت: در حال حاضر2رشته مسیل اصلی( رودخانه اصلی شهر تهران فرحزاد و درکه) از سطح اين منطقه عبور مي‌كنند كه ضايعات آنها به علت شيب طبيعي زمين در اين نقطه از شهر تهران ته ‌نشين مي‌شوند.

جعفری با اشاره به اينكه اداره مسیلها و قنوات منطقه وظيفه نگهداري و نظافت از كانال‌هاي سطح منطقه را بر عهده دارد، خاطرنشان كرد: اين كانال‌ها در صورتي كه به درستي محافظت و پاكسازي نشوند در زمان بارندگي مي‌توانند موجب آب‌گرفتگي و وقوع سيلاب شوند.

 معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه در پایان با توجه به اينکه ارائه اين خدمات به منظور رفاه حال ساکنان منطقه انجام مي‌شود، گفت: در راستاي ارتقاء بهداشت زيست محيطي عمليات لايروبي و پاکسازي انهار به صورت مستمر انجام مي‌شود ، همچنان از شهروندان مي خواهيم از ريختن زباله و ضايعات ديگر در انهار و مسيل هاي آب خودداري کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: