جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 شهريور 1396     
در آستانه فصل پائیز اعلام شد:
منطقه 20 آماده مدیریت بارش های فصلی

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛شهردار منطقه 20 از آمادگی مدیریت شهری برای مدیریت بحران های احتمالی در زمان بارش های فصلی و رفع نقاط آبگیر شناسایی شده در این منطقه خبرداد.

 سید احمد صفوی با بیان این مطلب گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل بارندگی و احتمال بارش های نامنظم، تمهیدات لازم از سوی مدیریت شهری منطقه 20 انجام شده است تا هدایت و حرکت آب های سطحی ناشی از بارندگی های فصلی در مسیر کانال های جمع آوری کننده به سرعت انجام شود.

صفوی با اشاره به اینکه پاکسازی و لایروبی مسیل ها و کانال های فرعی و اصلی از مهمترین اقداماتی است که به صورت مستمر و منظم در حال اجراست، افزود: منطقه 20 دارای 7 رشته کانال درجه یک با نام های سرخه حصار، فیروزآباد، ماندگاری، خروجی سوم، بازیافت، یاغچی آباد و بهشتی است که در طول ماه تا 5 بار نیز لایروبی می شوند تا شاهد تجمع ضایعات و زباله های شهری در این مسیرهای مهم شهری نشویم.

وی لایروبی مدام از20 حوضچه رسوب گیر، 20 تله آشغال گیر و مخازن 600 هزار مترمکعبی صالح آباد را از دیگر اقدامات مدیریت شهری برشمرد و ادامه داد: 54 رشته کانال درجه دو و سه با متراژ 50 هزار مترطول نیز در محدوده شهری وجود دارد که رسوب برداری ضایعات از آنها در قالب برنامه ای مستمر در دستور کار روزانه مدیریت شهری منطقه 20 قرار دارد.

صفوی به اقدامات ویژه مدیریت شهری نیز اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر برنامه های معمول و روزانه لایروبی که به صورت منظم انجام شده در طرح های ویژه امورنگهداشت شهر و طرح استقبال از مهر نیز این مهم با نگاه ویژه ای انجام شده است.

رفع نقاط آبگیر منطقه 20

شهردار منطقه 20 با اشاره به رفع نواقص عمرانی و بهسازی نقاط آب گیر گفت: در طرح 20 روزه نگهداشت شهر که از 15 مرداد تا 5 شهریور در جریان بود، 44 نقطه آبگیر در نواحی هفتگانه شناسایی و رفع نقص شد که ترمیم روکش آسفالت، اصلاح شیب و بهسازی شبکه جمع آوری آب های سطحی از جمله عملیات انجام شده است.

صفوی ادامه داد: تیم های امور شهری و پاکسازی مسیل ها نیز در آماده باش هستند تا در زمان وقوع بارندگی در نقاط حساس و محل هایی که احتمال آب گرفتگی و آب ماندگی دارند مستقر شوند.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه نیازمند مشارکت شهروندان در خصوص عدم تخلیه زباله های شهری در انهار و کانال های عبوری هستیم، یادآور شد: با توجه به اینکه مدیریت شهری تمهیدات لازم را پیش بینی کرده است ولی همچنان از طریق سامانه های 137 و 1888 آماده دریافت نظرات و نقطه نظرات شهروندان است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: