جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 9 شهريور 1396     
بازیافت زباله‌های الکترونیک پایتخت در اطراف استان تهران با همکاری شرکت‌های خصوصی

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران از بازیافت زباله‌های الکترونیک در جاده‌های اطراف استان تهران خبر داد و گفت: از آن‌جایی که چگونگی دفن این زباله‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، شهرداری تهران با همکاری یک شرکت خصوصی بازیافت زبالههای الکترونیک را با برنامه‌ریزی و نظارت کامل علمی انجام می‌دهد.

 

منصور باقرصاد در خصوص نحوه جمع‌آوری زباله‌های الکترونیک گفت: به دلیل مخاطرات روزافزون زباله‌های الکترونیکی برای محیط ‌زیست، دغدغه‌ها برای مهار این نوع از زباله به شدت افزایش یافته است.

وی در ادامه عنوان کرد: حدود سه سال است در رابطه با زباله‌های الکترونیک اطلاع‌رسانی شده و به صورت ویژه به نحوه جمع‌آوری این نوع زباله پرداخته می‌شود.

باقرصاد با بیان اینکه آنچه در رابطه با زباله‌های الکترونیکی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، چگونگی دفن آنهاست، افزود: در تمام مناطق پایتخت پیمانکارانی از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران حضور دارند که طی اطلاع رسانی به شهروندان و توزیع بروشورهایی در این خصوص از شهروندان می‌خواهند تا زباله‌های الکترونیک خود را به غرفه‌های مستقر در مناطق تحویل دهند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اینکه اگر زباله‌های الکترونیک به‌صورت درست دفع نشوند، سلامتی انسان‌ها را با خطر جدی روبه‌رو خواهند کرد، گفت: طی همکاری یکی از شرکت‌های خصوصی با شهرداری تهران این زباله‌ها به شرکت مذکور تحویل داده می‌شود و در کارخانه‌ای در اطراف استان تهران بازیافت می‌شوند.

به گزارش تهران سما پسماندهایی که از تلفن همراه، تبلت یا رایانه شخصی بر جای می‌مانند می‌توانند آینده محیط ‌زیست زمین و سلامتی انسان‌ها را به خطر بیاندازند؛ چراکه حاوی فلزات سنگینی همچون سرب، جیوه و کادمیوم هستند و تجزیه آنها نیازمند چند صد سال زمان است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: