جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 شهريور 1396     
پيشرفت 50 درصدي بهسازي مسیر جنوبي خط ۵ مترو تهران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز؛مدير عامل شركت بهره برداري مترو تهران گفت: عمليات بهسازي مترو تهران- کرج با 50 درصد پيشرفت در مسیر جنوبي ادامه دارد.

 

دكتر محمد احمدي بافنده افزود: بیش از ۱۹ سال از بهره برداری از خط ۵ مترو تهران می گذرد و در راستاي افزايش ايمني و ارتقا كيفيت زير ساخت هاي این خط، شركت بهره برداري مترو تهران و حومه براي اولين بارعمليات بهسازي در خط 5 را توسط متخصصان داخلي، از دی ماه سال گذشته آغاز کرد.

وي با اشاره به اينكه هر مسیر در خط ۵ مترو تهران (رفت و برگشت) حدود 42 كيلومتر طول دارد افزود: تاکنون عملیات بهسازی پیشرفت خوبی داشته است و در این مدت کار بهسازی 27 كيلومتر از خط اصلي و 6 دستگاه سوزن انجام شده است ضمن آنکه عمليات تعويض ادوات اتصال و تراورس هاي معيوب این مسیر نیز به اتمام رسيده است.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در این عملیات، تمام تأسیسات خط 5 طبق استانداردهای جهانی مورد بازبینی و بهسازی قرار می‌گیرد.

دکتر احمدی بافنده در ادامه با اشاره به اینکه نیمی از عمليات بهسازي مسیر جنوبي خط ۵، از ايستگاه كرج تا ايستگاه چيتگرانجام شده است، تصريح كرد: درحال حاضر پيشرفت فيزيكي واقعي این پروژه 4درصد بيش برنامه زمان بندي شده مصوب است و روند بهسازي خطوط و سوزن هاي مسير، ساخت و نصب ديوارهاي پيراموني، طراحي و اجراي شبكه زهكشي مسير و طراحي و اجراي جاده دسترسي مسير خط 5 نيزدر صورت تامين اعتبارات و بودجه مصوب در آينده ادامه مي يابد.

وی با اشاره به اینکه ضرورت انجام عملیات بهسازی سبب تغییر در برنامه پذیرش مسافر در این خط شده است خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا انتهاي شهریور عدم پذیرش مسافر خط ۵ در روزهای جمعه ها (غير از روزهاي خاص) برقرار است ضمن آنکه نحوه فعالیت خط تهران - کرج براي شش ماه دوم سال نيز در حال بررسی است که پس از تصويب به اطلاع مسافران خواهد رسید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: