جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 شهريور 1396     
حمزه:
جاده پرترافیک کهنوج - قلعه گنج مانند قتلگاه است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، گفت: جاده پرترافیک کهنوج - قلعه گنج یک قتلگاه است و باید دو بانده شود.

 

احمد حمزه در جلسه شورای اداری استان کرمان که با حضور وزیر راه و شهرسازی در سالن شهید مرتضویی استانداری کرمان تشکیل شد ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه ای که امروز در استان کرمان افتتاح یا کلنگ زنی شد، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به پروژهای بخش راه و شهرسازی در استان است.

نماینده مردم شهرستانهای کهنوج، رودبار جنوب، فاریاب، قلعه‌گنج و منوجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: این اعداد و ارقام نشانگر این است که در گذشته در بخش راه و شهرسازی استان کرمان کار چندانی صورت نگرفته است البته نمی خواهیم زحمات مسئولان قبلی را نادیده بگیریم.

حمزه عنوان کرد: بسیاری از ظرفیت‌های استان کرمان در بخش راه و شهرسازی نادیده گرفته شده است و امیدواریم طی سال‌های آینده کرمان در بخش های راه و شهرسازی دیده شود و با همین جدیت و پشتکار به استان‌های همجوار مانند یزد، شیراز و اصفهان برسیم.

وی گفت: وضعیت حدود ۵۰ درصد جاده های روستاهای جنوب استان کرمان خاکی و بسیار نامطلوب است.

نماینده شهرستان های جنوبی استان کرمان عنوان کرد: جاده های بین شهری در شهرهای جنوبی استان کرمان وضعیت خوبی ندارند و تقریبا همه جاده های شهری این پنج شهرستان جنوبی هنوز حکم جاده های روستایی را دارند.

حمزه افزود: جاده پرترافیک کهنوج - قلعه گنج یک قتلگاه است و باید مانند سایر جاده های شهرستان های استان دو بانده شود.

وی بیان کرد: جاده جیرفت، فاریاب، زیارتگاه ده علی پرتردد ترین جاده استان هم از لحاظ بار کشاورزی، معدنی و تردد انسانی است و باید این مسیر دو بانده شود.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، فاریاب، منوجان گفت: درخواست داریم قطعه سوم بزرگراه کهنوج - بندرعباس در سال جاری تامین اعتبار شود؛ جاده استان هرمزگان تا مرز استان ما دو بانده است و اما از کرمان به بعد به حالت قبل باقی مانده است.

حمزه تصریح کرد:  خواستار این هستیم که راه‌آهن جنوب استان کرمان مطالعه شود و تا جاسک ادامه یابد و برای فرودگاه جیرفت تنها فرودگاه جنوب استان در بحث لایتنیگ و افزایش پرواز نیاز به همکاری داریم و امیدواریم این همکاری ها هر چه سریعتر انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، عنوان کرد: در پنج شهرستان جنوبی استان کمربندی نداریم و این شهرستان ها جدید هستند و بارهای  کشاورزی از وسط شهر حمل می شوند.

حمزه گفت: شهر کهنوج در حوزه ترانزیتی بندرعباس - افغانستان قرار دارد و تمام ماشین های ترانزیتی از وسط شهر تردد می کنند و هر ساله خسارت های غیر قابل جبرانی به وجود می آید باید ایجاد کمربندی‌ها مورد توجه قرار گیرد و مسکن مهر تعیین‌تکلیف شود.

 نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم مناطق مختلف جنوب کرمان مالک زمین و خانه خودشان نیستند و زمین‌ها در اختیار مسکن و شهرسازی و اداره منابع طبیعی قرار دارد و مردمی که تنها با پول یارانه امرار معاش می کنند  توان پرداخت پول مورد نظر برای دریافت سند را ندارند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: