جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 6 شهريور 1396     
عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر
پایتخت فضای دلنشینی برای پرندگان نیست

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران، ری و تجریش از آسیب دیدن باغات پایتخت خبر داد و گفت: در کلانشهر تهران فضای دلنشینی برای پرندگان وجود ندارد و آسیب دیدن باغات موجود در تهران باعث از بین رفتن این فضای مناسب شده است، از این رو در این دوره از شورای اسلامی شهر تهران برنامه هایی را برای بهبود این وضعیت در دستور کار داریم.

 زهرا صدراعظم نوری، عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در خصوص آلودگی هوای پایتخت گفت: مساله آلودگی هوا امری جدی است و هوای آلوده حیات هر موجود زنده ای را به خطر می‌اندازد، از این رو در این دوره از شورای اسلامی شهر تهران برنامه هایی را برای بهبود این وضعیت در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه هوای پایتخت مناسب زیستن پرندگان نیست، اذعان داشت: با توجه به اینکه باغات تهران به نوعی آسیب دیده و از بین رفته است و جای خود را به ساختمان‌های نا متوازن داده است، دیگر فضای دلنشینی برای پرندگان وجود ندارد.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: در تمام ادوار وجود فضای سبز و درختان کوچ پرندگان را به دنبال داشت، از این رو در پنجمین دوره از شورای شهر تهران برآن هستیم تا مانع قطع درختان وآسیب به فضای سبز شویم.

صدراعظم نوری با تاکید بر این که در این دوره از شورا نظارت‌ها بر محیط زیست پایتخت جدی‌تر خواهد بود، گفت: در حوزه سلامت و محیط زیست کلیت برنامه‌ها تدوین شده است و مابقی نیز باید براساس برنامه پنج ساله شهرداری تهران صورت گیرد.

وی افزود: توسعه پایتخت باید با محیط زیست هماهنگ باشد تا حداقل آسیب‌ها را به فضای سبز وارد کند، چرا که درختان کلانشهری مثل تهران نقش تصفیه کننده هوا را دارند و نبود این درختان نبود موجودات زنده از جمله پرندگان را به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهراندر پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش ما بر این باشد که محیط زیست و فضای سرسبزی که در پایتخت وجود دارد حفظ شود و باید در راستای توسعه این سرسبزی بکوشیم و نظارت ها بر ساخت و سازهایی که صورت می‌گیرد را افزایش دهیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: