جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 31 مرداد 1396     
لزوم تجمیع اراضی کشاورزان در دولت جدید

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: حمایت از صنایع تولید کننده ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی کافی نیست.

 رضا علیزاده در خصوص لزوم حمایت از صنایع تولید کننده ماشین‌ آلات کشاورزی و صنعت کشاورزی ، اظهار داشت: حمایت از صنایع کشاورزی یکی از اولویت‌های کشور است زیرا کشاورزی به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و کشاورزی سنتی دیگر معنایی ندارد.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزان نیاز به حمایت دارند و اگر حمایت نشوند به دو دلیل نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشند، گفت: عمده کشاورزان زمین‌های کوچکی دارند و توان تامین مالی خرید تجهیزات مکانیزه را ندارند و دیگر آنکه به‌ همین دلیل کوچک بودن زمین‌ها تولید برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

وی با اشاره به اینکه باید تجمیع اراضی کشاورزان در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد تا تجهیز کشاورزان به ماشین‌آلات کشاورزی صرفه اقتصادی داشته باشد ، اضافه کرد: کشاورزانی که زمین‌هایی با متراژ مناسبی دارند با مشکلات مالی دست به گریبان هستند که باید از آنها نیز حمایت شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این راستا علاوه بر حمایت‌های وزارت جهاد و کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت که ذاتا وظیفه حمایت از صنایع را دارد، می‌تواند در زمینه حمایت از تولید، توسعه و تهیه ماشین‌آلات  اقداماتی را داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت‌های انجام شده را از صنایع تولید کننده ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی را کافی نمی‌دانم، خاطر نشان کرد: وزرات صنایع و جهاد کشاورزی در حد توان خود تلاش‌های را داشته‌اند، هرچند که فعالیت‌های بانک کشاورزی با توجه به محدودیت‌های که دارند قابل تقدیر است اما عمدتا مشکل ما در تامین منابع مالی است.

 



lk.jpg

درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: