جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 مرداد 1396     
حذف کرایه نقدی از شبکه حمل و نقل سنگاپور

به گزارش گروه بین الملل تهرانی نیوز، سازمان حمل و نقل سنگاپور (LTA) و شریک جمع آوری کرایه آن، Transitlink اعلام کردند که روی توقف کامل پرداخت کرایه نقدی در شبکه حمل و نقل عمومی این جزیره تا سال 2020 کار می کنند.

از ماه مارس سازمان حمل و نقل سنگاپور و Mastercard طرحی آزمایشی را با ABT اجرا کرده اند که کاربران کارت های بانکی را قادر می سازد با استفاده از یک کارت اعتباری یا کارت بانکی به راحتی از شبکه حمل و نقل استفاده کنند. بیش از 100 هزار مسافر در این طرح آزمایشی شرکت کردند و LTA اعلام کرده که بازخورد مردم تشویق کننده بوده است. به همین دلیل LTA و Mastercard تصمیم گرفته اند تا این طرح را توسعه دهند و دیگر طرح های پرداخت کرایه نیز به زودی معرفی خواهند شد.

LTA و Transitlink هم چنین پرداخت غیرنقدی را برای کارت های stored-value ممکن ساخته اند. پلتفرم های پرداخت تلفن همراه همچون اپل پِی و اندروید پِی نیز به تمام دستگاه های بلیط موجود در ایستگاه ها افزوده شده است. در نتیجه این امر، پرداخت غیرنقدی کرایه از طریق دستگاه های بلیط طی مدت 6 ماه حدود 70 درصد رشد داشته است.

خط متروی Thomson East Coast پی از افتتاح در سال 2019 اولین خط متروی بدون کرایه نقدی در سنگاپور خواهد بود.

با تکمیل این پروژه در سال 2020، شبکه حمل و نقل سنگاپور شاهد هفت میلیون تعامل غیر نقدی در روز خواهد بود.

LTA اعلام کرده که گزینه های محدود پرداخت کرایه از طریق خرید بلیط یا کارت هوشمند تا پس از سال 2020 نیز همچنان موجود خواهد بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: