جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 مرداد 1396     
عبداللهی
افتتاح 10 مجموعه سینمایی در باغ کتاب؛ به زودی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از افتتاح 10مجموعه سینمایی در باغ کتاب تهران در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت: قرار است تا هفته آینده مسجد 72 تن واقع در میدان آزادی با حضور علما و ائمه جماعات افتتاح شود .

 

مجتبی عبداللهی از افتتاح مسجد هفتاد و دو تن در میدان آزادی طی هفته آینده خبرداد و اظهارکرد: شهرداری تهران در آینده ای نزدیک برنامه ویژه روز مساجد را برگزار می کند . در این رابطه باید اشاره کنم ارتباط ما با مسوولان امور مساجد کشور بسیار خوب است و طی یک سال گذشته همکاری های بسیارخوبی را به سرانجام رسانده ایم.

ساخت 3 هزار و 565 مجموعه مذهبی، فرهنگی، ورزشی، خدماتی و بانوان در دهه اخیر

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در سه حوزه شهر، شهرداری و شهروند طی 12 سال گذشته گفت: در سال 84 ، 3 هزار و 598 مجموعه مذهبی، فرهنگی ، ورزشی ، هنری ، خدماتی ، رفاهی و بانوان در پایتخت داشتیم که با ساخت 3 هزار و 565 مجموعه ، آمار مجموعه مذهبی ، فرهنگی و ورزشی به 7هزار و 163 افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه از میان مجموعه های ساخته شده  هزار و 98 مربوط به مساجد، حسینیه ها ، دارالقران ها و نمازخانه های عمومی است ،عنوان کرد: سال 84 ، 3 هزار و 102 مجم.عه مذهبی در تهران د اشتیم که باساخت هزار و 98 مجموعه جدید تعداد مجموعه های مذهبی به 4 هزار و 200 مجموعه افزایش پیدا کرد. لازم به ذکر است بیشتر مجموعه ها با محوریت حمایت از مناطق جنوبی پایتخت راه اندازی شده اند.

احداث944سرای محله، فرهنگسرا، خانه فرهنگ و کتابخانه درتهران

عبداللهی با اشاره به  اقدامات شهرداری تهران در حوزه فرهنگی گفت: در 12 سال اخیر 944 مجموعه شامل سرای محله ، فرهنگسرا ، خانه فرهنگ و کتابخانه به شهر تهران اضافه شده است. به این معنی که در سال 84 تنها 183 کتابخانه در پایتخت داشتیم که این آمار اکنون با اضافه شدن 944 مجموعه به هزار و 127 کتابخانه افزایش پیدا کرده است .

احداث 7 فرهنگسرا در دوره اخیر مدیریت شهری

عبداللهی احداث 7 فرهنگسرا در دوره اخیر مدیریت شهری را از دیگر دستاوردها معرفی و عنوان کرد : در سال 84 ، 26 فرهنگسرا درتهران فعال بود که این تعداد در حال حاضر به 33 فرهنگسرا رسیده است البته باید اشاره کنیم که متراژ 7فرهنگسرایی که در 12 سال اخیر ساخته شده اند معادل 26 فرهنگسرای است که از قبل در پایتخت فعال بوده اند.

80 درصد از مجموعه های ورزشی دولتی متعلق به شهرداری است

 وی در بخشی دیگری از سخنانش به توسعه زیرساخت های ورزشی در تهران پرداخت و تصریح کرد: در ابتدای این دوره از مدیریت شهری 168 مجموعه ورزشی در تهران فعال بود که با ساخت 938 مجموعه تعداد مجموعه های ورزشی در پایتخت به هزار و 106 مجموعه افزایش پیدا کرده است. لازم به یادآوری است 80 درصد از مجموعه های ورزشی دولتی متعلق به شهرداری است و مابقی برای بخش خصوصی است .

رشد7برابری سرانه ورزشی در تهران

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران سرانه ورزش همگانی در پایتخت از 5 درصد در سال 84 به 36 درصد در سال 96 افزایش پیدا کرده است . ضمن اینکه روزانه حدود 400هزار نفر از مکان ها و مجموعه های ورزشی شهرداری تهران استفاده می کنند .

عبداللهی گفت: بنا بر آمار موجود در 12 سال اخیر 54 مجموعه ورزشی آبی توسط شهرداری تهران ساخته شده و 159 مجموعه ورزشی چندمنظوره به امکان ورزشی و  تفریحی پایتخت اضافه گشته است .

ساخت 173 سالن سینما و آمفی تئاتر طی دهه اخیر

وی با تاکید بر اقدامات شهرداری تهران در راستای گسترش زیرساخت های فرهنگی و هنری در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: در سال 84 تنها 62 سالن سینما وآمفی تئاتر فعال بود که این تعداد با ساخت 173 مجموعه به 235 سالن افزایش پیدا کرده است.یادمان باشد سینما پردیس آزادی سالهای متمادی سوخته بود و شهرداری تهران با ورودبااین موضوع درغریب در20 ماه این مجم.وعه را افتتاح کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: به طور کلی حدود 50 هزار صندلی سینما و آمفی تئاتربه ظرفیت موجود در پایتخت اضافه شده است . به این معنی که در سا ل84 تعداد صندلی ها 24 هزار تا بود و در حال حاضر این تعداد به 74 صندلی رسیده است البته این به غیر از آمار صندلی های مربوط به سینماهای البرز، رضوان و ده مجموعه سینمایی باغ کتاب است که به زودی افتتاح می شود .

عبداللهی درادامه به موضوعات مربوط به بهداشت و سلامت شهروندان پرداخت و گفت : درحال حاضر مراکز فراموز در تهران فعال است و موضوعات مربوط به بهداشت و درمان شهروندان راپیگیری می کند . علاوه بر این مورد شهرداری تهران در 12 سال اخیر با تکیه بر بحث حضور اجتماعی بانوان 23 شهربانو را راه اندازی کرد و تعداد مراکز کوثر را از 4 مرکز به 82 مرکز افزایش داد .

به گفته وی 6 بوستان ویژه بانوان بالغ بر 73 هکتار وسعت دارد و عملکرد مثبت آنها موجب شد تا برخی از کشورهای اسلامی در این مورد از تهران الگوبرداری کنند .

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران راه اندازی 354سرای محله و تعریف 47 ماموریت برای این اماکن فرهنگی را از دیگر اقدامات شهرداری تهران معرفی و بیان کرد: هر سرای محله 11 خانه از جمله خانه سلامت دارد که هر یک از این خانه ها خود مشتمل بر 10 کانون است .

عبداللهی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر انتقاد برخی از اعضای شورا از عملکرد سرای محلات در پایتخت تصریح کرد: شاید اطلاعات برخی از دوستان دقیق نباشد. به باور ما یکی از کارهای بسیار خوب در محله احداث سراهای محلات است چرا که مردم از این طریق در تصمیمات مربوط به محلات خود ورود پیدا کردند و تاثیرات مثبتی از طیف مردم محوری ایجاد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر گلایه فعالان سرای محلات مبنی برعدم جذب آنها در شهرداری تهران گفت: در یک سال اخیر با سراهای محلات به طور مرتب جلسه گذاشته ام. برخی از افراد که به عنوان مدیر سرای محلات فعالیت می کنند به دنبال این بودند که جذب شهرداری شوند. البته در سراهای محله مدیران سلامت ما بیمه هستند و دلیل آن این است که قبل از شکل گیری سرای محلات مدیران سلامت در محلات فعالیت می کردند و طی زمان قرارداد آنها از پیمانکاری به هادیان شهر تبدیل شد. 

عبداللهی ادامه داد: بعدها که سرای محلات شکل گرفت، مدیران سرای محلات گلایه داشتند که چرا مدیران سلامت قرارداد دارند و آنها ندارند. طبق اساسنامه و مصوبه شورای شهر سرای محله خودگردان است و قرار نیست شهرداری افراد فعال در این مکان را بیمه کند. شهرداری نمی تواند حدود 3هزا ر 600 نیرو در تهران هستند را جذب کنند، اما از اول تلاش کردیم تا مدیران محلات را بیمه کنیم و در حال حاضر این اتفاق افتاده است . در خصوص بیمه سایر افراد نیز نه اساسنامه مصوب شورا چنین اجازه ای به ما می دهد و نه برای ما مقدور است .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: