جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 19 مرداد 1396     
"پیام آوران حمل و نقل پاک و آسمان آبی" به ورودی غربی پایتخت رسیدند

به گزارش گروه حمل و نقل پاک تهرانی نیوز؛شهردار منطقه21 از رسیدن کاروان "پیام آوران حمل و نقل پاک و آسمان آبی" به ورودی غربی پایتخت درراستای اجرای گسترده پویش "از خودمان شروع کنیم" در سطح این منطقه به منظور ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک و وسایل حمل و نقل عمومی خبر داد.

 

دکتر جمال بافرانی شهردار منطقه با اشاره به اینکه حل معضل ترافیک و آلودگی هوا در کلانشهر تهران، همت و مشارکت همگانی مسئولین و شهروندان را طلب می کند، گفت: در ادامه اجرای پویش گسترده و همگانی "از خودمان شروع کنیم"، گروه دوچرخه سواران این پویش با حضور در ورودی غربی پایتخت به شکل نمادین از میدان کمال الملک تا انتهای بلوار اصلی تهرانسر را رکاب زدند تا در طول مسیر ضمن صحبت و گفتگو با شهروندان، آنها را به استفاده کمتر و محدودتر از خودروهای شخصی تشویق کرده و استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله ای ارزان قیمت را به آنان توصیه کنند.

بافرانی درخصوص اهمیت ویژه استفاده از حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا و ترافیک در کلانشهری چون تهران تاکید کرد: امروزه در کشورهای پیشرفته دنیا، توسعه و گسترش وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو، اتوبوس های ویژه و پرسرعت و ... به حدی است که شهروندان آن کشورها تمام رفت و آمدهای روزانه و کارهای روزمره خود را فقط با استفاده از آنها پیش می برند و به ندرت از خودورهای شخصی خود استفاده می کنند؛ در کلانشهر تهران نیز علی رغم توسعه چشمگیر سیستم حمل و نقل عمومی شهری، متاسفانه شاهد استفاده لجام گسیخته شهروندان از خودورهای شخصی خود هستیم و تنها راه کاهش این حجم ترافیک فرهنگ سازی و ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه یا سیستم حمل و نقل عمومی شهر است.

وی در ادامه با اشاره به این که حضور گسترده اقشار مختلف شهروندان در این مراسم نمادین و آموزشی نشان از موفقیت اجرای این پویش دارد؛ افزود: آموزشگران پارک آموزش ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه21 با حضور در بین شهروندان مشتاق به شرکت در این پویش، به تشریح نکات فرهنگی در امر ترافیک و تبیین اهداف و شعارهای مدنظر پویش گسترده و همگانی "از خودمان شروع کنیم" در سطح مناطق 22گانه شهر تهران که از آن جمله می توان به "با دوچرخه سواری 30% بیشتر عمر کن"؛ "دوچرخه سواری یادگاری از گذشته، یادگاری برای آینده"؛ "دوچرخه=حمل و نقل ارزان"؛ "دوچرخه سواری، سهم من در کاهش آلودگی هوا"؛ "دوچرخه=ترافیک کمتر" و ... پرداختند.

بافرانی در خاتمه یادآور شد: این مراسم نمادین با حضور پلیس راهور منطقه، مسئولین سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیران و کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک و پارک آموزش ترافیک منطقه21 راس ساعت 18 از میدان اصلی تهرانسر آغاز و تا ساعت 20 ادامه داشت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: