جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 مرداد 1396     
ایجاد مقدمات مرحله دوم نوسازی تاکسی ها با همکاری بانک ها

به گزارش گروه حمل و نقل پاک تهرانی نیوز؛مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور با اشاره به طرح نوسازی تاکسی های فرسوده گفت: پیرو مصوبه هیات وزیران مقرر گردیده، مالکین تاکسی های فرسوده کلانشهرهای کشور با عمر بیش از 10 سال نسبت به نوسازی اقدام نمایند.

 

مرتضی ضامنی افزود: در صورتی که مالکین این خودروها نسبت به نوسازی اقدام نکنند شهرداری مربوطه موظف به عدم صدور و تمدید پروانه فعالیت برای این تاکسی ها در کلانشهرهاست.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح نوسازی تاکسی های فرسوده طرحی جاری و فعال است و بر اساس آن  شرایط لازم برای نوسازی و جایگزینی خودروهای فرسوده فراهم گردیده تا با ارائه تسهیلات مطلوب اقدام به خروج تاکسی های فرسوده از ناوگان تاکسیرانی گردد.

وی بیان کرد: طرح نوسازی تاکسی های فرسوده در ابتدا شامل 90 هزار دستگاه خودرو می گردید که بر طبق آن خودروهای مدل 85 و پایین تر موظف به نوسازی بودند و در سال جاری با توجه به اینکه خودروهای مدل 86 نیز به سن فرسودگی 10 ساله رسیده اند اقدام به فراهم سازی زمینه های نوسازی این خودروها شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 95 تعداد تقریبی 130 هزار دستگاه خودرو فرسوده تا مدل 85 برآورد شد که در حوزه تاکسیرانی فعالیت داشتند و تاکنون تعداد 53 هزار دستگاه  از این تاکسی در سطح کشور نوسازی شده اند.

ضامنی ابراز داشت: بر طبق آمارهای بدست آمده تعداد 52 هزار دستگاه تاکسی فرسوده مدل 86 در سطح کشور فعالیت دارند که ملزم به جایگزینی در قالب طرح نوسازی 90 هزار دستگاه خودرو فرسوده شده اند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در پایان اذعان داشت: با توجه به اینکه طرح نوسازی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در مراحل پایانی است کارگروه مربوطه اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور و سایر دستگاه های ذیربط را موظف به فراهم سازی مقدمات مرحله دوم نوسازی تاکسی ها با همکاری بانک ها نموده و این نشان دهنده ادامه دار بودن طرح مذکور در سال های آینده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: