جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 12 مرداد 1396     
افزایش قابلیت بهره برداری و خدمات رسانی خطوط اتوبوسرانی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز؛معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 12 تهران از اتمام مطالعات طرح بازنگری و ساماندهی خطوط حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی خبر داد.

 

سعید ارونقی با بیان این مطلب افزود: یکی از اولویت های معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و شهردار این منطقه بر مبنای طرح و برنامه جامع اجرایی 1404 قلب تاریخی تهران؛ بازنگری خطوط حمل و نقل عمومی به ویژه خطوط اتوبوسرانی است.

وی با اشاره به خطوط اتوبوسرانی منطقه ادامه داد: در حال حاضر 44 خط اتوبوسرانی مهم از منطقه 12 عبور می کند و به همراه 10 خط مبدا و مقصدی که در این محدوده قرار دارد؛ در مجموع 54 خط اتوبوسرانی شهر تهران در قلب تاریخی تهران فعال هستند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 12 با تاکید بر اینکه حدود یک چهارم خطوط اتوبوسرانی شهرتهران در منطقه 12 تردد می کنند ؛ بیان کرد: برخی از این خطوط ، از خطوط قدیمی شهر تهران هستند که به مرور زمان تغییراتی در تقاضای خدمات رسانی آنان ایجاد شده است ، به عنوان مثال یکی از قدیمی ترین خطوط اتوبوسرانی این منطقه خط میدان قدس به پایانه فیاض بخش بود که با احداث و تکمیل خطوط مترو در مسیرهای موازی به علت کاهش سطح کارایی ، در دستور کار بازبینی قرار گرفت.

ارونقی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح ساماندهی خطوط اتوبوسرانی، بازنگری در میزان کارآیی این خطوط است ؛ یادآور شد: هدف ما این است که در این طرح تا جایی که ممکن است این خطوط حذف نشود اما در مسیرهای تحت پوشش و یا ایستگاه های آن تغییراتی ایجاد تا به پوشش حداکثری مسیرها و شبکه معابر منطقه با حداقل تعداد خط و در نهایت افزایش سطح دسترسی شهروندان برسیم که لازمه ی این امر ادغام برخی از این خطوط است.

وی با بیان اینکه در مرحله اول درصدد حذف این خطوط نخواهیم بود، گفت : در فازهای بعدی پس از تایید سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و شرکت واحد اتوبوسرانی در نظر داریم تا با بازنگری کلی در این خطوط قابلیت بهره برداری از آنها را افزایش دهیم.

معاون شهردار منطقه 12 تهران با بیان اینکه عبور حدود یک چهارم خطوط اتوبوسرانی شهر تهران از منطقه 12 بسیار قابل توجه می باشد و در قالب این طرح مطالعاتی باید در مورد تک تک این خطوط تصمیم گیری شود؛ گفت: یکی از فاکتورهای مهم در شبکه اتوبوسرانی شهر تهران بررسی ظرفیت و میزان کارآیی و بهره برداری خطوط اتوبوسرانی است و بر مبنای این فاکتور ، بررسی کردیم تا این خطوط با توجه به تغییراتی که در سال های اخیر در وضعیت حمل و نقل عمومی به وجود آمده ؛ از حداکثر کارایی برخوردار گردند.

وی با تاکید بر اینکه این مطالعات تحت نظارت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام شده است، افزود: بعد از اتمام فاز نخست این طرح در فاز های بعدی به دنبال تعیین میزان فاکتور کارآیی خطوط خواهیم بود تا در صورت نیاز ، ساختار برخی از خطوط تغییر اساسی یابد.

سعید ارونقی ادامه داد: براساس مطاعات انجام شده از 54 خط اتوبوسرانی منطقه نزدیک به 24 خط نیاز به بازنگری و تغییر دارد.

به گفته وی؛ فازهای بعدی بهبود ساختار خطوط اتوبوسرانی منطقه 12 بعد از تایید سازمان حمل و نقل عمومی و شرکت واحد اتوبوسرانی در دستور کار قرر می گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 12 تهران تاکید کرد: با توجه به راه اندازی خطوط 6 و 7 ، باید این طرح مجددا" در دستور کار قرار گیرد چرا که با بهره برداری از این خطوط مترو ، کارایی خطوط اتوبوسرانی واقع در مسیرهای موازی آنها تغییر خواهد کرد.

وی افزود: مطالعات این بخش شامل : (محل ایستگاه ها ، مسیرها و توقف گاههای جدید) تکمیل شده که پس از اخذ مصوبات لازم در دستور کار اجرا قرار خواهد گرفت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: