جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 مرداد 1396     
با تلاش سازمان مدیریت پسماند و تعامل شهروندان ؛
دیگر شاهد انسداد در كانالهاي رو بسته و جوی های آب نخواهیم بود

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛درادامه بکار گیری روشهای مختلف در خصوص بهينه سازي مديريت پسماند با بكارگيري از تجهيزات مكانيزه، این سازمان بار دیگر مصمم به برداشتن گامي بزرگ در رعايت تمامي المانهاي زيست محيطي و خدمتي ديگر به سلامت شهروندان با بکارگیری سیستم لايروب حرفه اي(لجن كش) درراستای کاهش آلودگي خاك و هوا توسط شيرابه هاي پسماند ها وافزايش بازدهي سيستم نظافت شهري شده است.

 

 مهندس باقرصاد، قائم مقام معاونت خدمات شهری و سرپرست سازمان؛ نظافت و رفت و روب، شستشوی معابر، انهار، سطوح، مبلمان و سایر المان های شهری و بطور کلی پاکیزه سازی معابر و فضاهای عمومی شهر تهران را بعنوان بخشی از رسالت های سازمان برشمرد و افزود: این سازمان همسو با سایر پیشرفت های صورت گرفته در حوزه های مختلف، به منظور افزایش اثر بخشی امر نظافت و رفت و روب شهری اقدامات ابتدایی و هماهنگی های لازم را در خصوص خرید و بکار گیری جنتكس(لایروب قوی) در مدیریت پسماند شهری بعمل آورده است.

مهندس باقرصاد در ادامه اظهارداشت:حذف آلودگي ها ، ارتقاء سلامت شهروندان و كاهش خطرات براي نيروهاي انساني از جمله اهداف سازمان می باشد و از آنجاییکه لايروبي كانال هاي رو باز، منهولهاي سطح شهر، تله هاي زباله گيرو.. از فعالیتهای خدمات شهری این حوزه بوده است، هماهنگی و برنامه ریزی لازم در خصوص بکارگیری لایروب های قوی با قدرت مکش بالا از طریق برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار بعمل آمد.

وی در تشریح این سیستم جنتکس گفت: جنتكس ماشيني دو منظوره مي باشد كه متشكل از يك مكنده بسيار قوي و پيشرفته و يك واتر جت قوي، حرفه ای و داراي فشار و دبي بالا بوده که از واتر جت اين تجهيز براي شستشو و رفع انسداد در كانالهاي رو بسته، شبكه هاي فاضلاب و زير پل ها استفاده مي شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند با اشاره به وجود نازل هاي مختلفي، در واترجت افزود: مكنده ي اين دستگاه دو منظوره، همچون جارو برقي در منزل عمل كرده اما در مقياس بسيار بزرگتر، قوي تر و پيشرفته تر که قابليت مكش آب و انواع لجن و پسماند هاي موجود در آن را دارا میباشد.

مهندس باقرصاد خاطر نشان کرد: سرعت بخشيدن به ارائه خدمت به شهروندان در کنار دقت انجام کار از رویکرد های سازمان می باشد که در این روش لایروبی ضمن سرعت بالای کار، ديگر قطره اي لجن بر روي خاك ريخته نمي شود و خاك را آلوده نمي كند و در زمان حمل چون با هوا تماسي وجود ندارد هواي شهر و محيط را آلوده نمي كند.

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران همه شهروندان را به رعایت زمان مناسب دفع پسماند شهری از منزل و محل کار راس ساعت 21 در مخازن مخصوص و عدم تخلیه زباله ها در سطح شهر و کانالها و جوی ها دعوت نمود و رعایت این مهم را گامی استوار در حفظ و ارتقاء کیفیت محیط زیست و سلامت شهروندی اعلام کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: