جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 مرداد 1396     
قالیباف در آیین بهره برداری از بزرگراه شهید همدانی و تونل شهدای غزه:
ایجاد اشتغال در کشور عین مبارزه با دشمن است

به گزارش تهرانی نیوز؛شهردار تهران گفت: اگر کسی می خواهد با آمریکا و دشمنان اسلام مبارزه کند و دلش برای کشور و جوانان می سوزد، باید کشور را درمسیر پیشرفت قرار دهد، البته پیشرفت باید توام با عدالت باشد ونه تبعیض و رانت . لذا اگر شهید همدانی می گوید تا اخر عمر مرد مبارزه ایم معنی اش این است که خدمت به مردم ، برقرار امنیت ، مبارزه با نفس و خودخواهی و قدرت طلبی خود مبارزه است.

 

 محمدباقر قالیباف در آیین بهره برداری از ادامه بزرگراه شهید حکیم(بزرگراه شهید حسین همدانی) و تونل شهدای غزه که با حضور سردار سرتیپ عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم، سردار بختیاری رییس دانشگاه نیروی انتظامی، خانواده شهید حسین همدانی و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد ثامن الحجج (ع) اظهارکرد: از تمامی افرادی که با پشتکار فراوان اقدام به اجرای پروژه مذکور کردن سپاسگزارم. بدانید که خداوند عزت دنیوی و اجر اخروی را برای شما که راهی برای بندگان خوب خدا در این شهر باز کرده اید، در نظر می گیرد .

ده سال پیش غرب تهران را به خاطر بیاوریم

وی گفت: ادامه بزرگراه شهید حکیم وتونل شهدای غزه با توجه به دیگر پروژه ها در غرب براساس یک برنامه مشخص بسیار تاثیرگذار است. از آنجا که ممکن است گاهی به دلیل مشغله های فراوان وقت نکنیم به گذشته نگاه کنیم جهت یادآوری چندنمونه از اقداماتی که در مسیر غرب پایتخت انجام شده است را بازگو می کنم.

شهردار تهران افزود: فقط ده سال قبل را تصور کنید که صبح ها از ساعت 6:15 تا 8:30 شهروندان می خواستند از غرب به مرکز تهران جابه جا شوند. تمام ترافیک غرب از یک نقطه پل محمدعلی جناح عبور می کرد و صبح ها ترافیک تا عوارضی و بعداز آن به طول چندکیلومتر ادامه پیدا می کرد. گاهی اوقات مردم می گفتند تلاش می کنیم صبح زود نمازمان را اینجا بخوانیم تا قبل از ساعت 6 از بزرگراه کرج عبور کرده باشیم.

قالیباف با بیان اینکه وضعیت پل محمدعلی جناح امروز به طور کلی تغییر کرده است، عنوان کرد: امروز رمپ و لوپ، پل های شرقی - غربی و شمالی - جنوبی و دسترسی های شرق به جنوب ، غرب به جنوب و بالعکس تکمیل شده است. در ذهنتان وضعیت امروز را با گذشته مقایسه کنید . غرب تهران امروز صاحب پل و اتوبان شهید باکری است. اگر به همین اتوبان شهید باکری نگاه کنید می بینید در مسیر شمال به جنوب اتوبان های شهید همت و رسالت را قطع کرده و به بزرگراه  آزادگان رسیده است.

شهردار پایتخت گفت: امروز شهروندان توسط بزرگراه آزدگان با بیش از 18 لاین کندرو و تندرو جابه جا می شوند. این درحالی است که تا بیش از این دوره اصلا آنجا بزرگراه نبود و در ماه چندین کشته در آن قسمت می دادیم .

وی با اشاره به دیگر دستاوردهای مدیریت شهری در راستای احداث بزرگراه ها و تونل ها در پایتخت بیان کرد: بزرگراه شهید حکیم در امتداد غربی بزرگراه رسالت وجود دارد و طی سال‌های گذشته تلاش برای احداث این بزرگراه تا تقاطع آزادراه آزادگان بوده است. در حال حاضر بزرگراه شهید حسین همدانی حدفاصل تقاطع آزادراه آزادگان تا اتوبان تهران ـ‌کرج (تقاطع غیرهمسطح کاروان‌سرا سنگی 2 ) و جاده تهران ـ کرج (تقاطع غیرهمسطح کاروان‌سرا سنگی یک) واقع شده است.

شهردار تهران گفت: این بزرگراه با خیابان‌های کوهک،‌ کاج، گل‌ها،‌ ایران‌خودرو، رودخانه ورداورد، پژوهش و معابر محلی در منطقه 22 متصل است.

  شهردار تهران گفت: امروزه سه بزرگراه در  شرق و غرب تهران؛ سه راه آزمایش، اتوبان شهید بابایی و اتوبان شهید صدر -که خودش امکان گسترش عرضی و تونل نداشت وبا احداث پل ظرفیت آن را دو برابر کردیم- را در اختیار عموم قراردادیم . ما آن زمان گفتیم بناست اتوبان شرقی  و غرب را بدون چراغ به نیایش متصل کنیم که تونل نیایش ساخته شد. امروز درکنار این اتوبان ، بزرگراه های رسالت ، حکیم ، همدانی و تونل غزه این کمک را کرد که سه اتوبان شرقی و غربی بدون یک تقاطع هر کدام به طول 50 کیلومتر در شرق و غرب این شهر وجود داشته باشند.

 حداقل از ادبیاتی استفاده کنید که تا یکی دوسال آینده قابل توجیه باشد

 قالیباف با بیان اینکه این روزها ظاهرا ادبیات جدیدی به ادبیات گفتمانی شهر و کشور اضافه شده است، عنوان کرد: بعضی ها به جای قدردانی از زحمات مدیریت شهری اقدامات انجام شده را آوار ریزی و آواربرداری و شهرسوخته می گویند. نمی دانیم معنی این ادبیات چیست؟ اما من به یکی از دوستان گفتم اگر به اینها می گویید آواربرداری و باید آواربرداری کنید من هم باید بگویم شما قادر نیستید حتی یک آوار را بردارید سازندگی اش که اصلا؛ حداقل یک چیزی بگویید که با قافیه اقدامات تان همخوانی داشته و برای یکی ، دو سال بعد برای مردم قابل توجیه باشد.

قالیباف با تاکید بر اینکه اقرار کرده ایم که بضاعت و توان ما در خدمت به مردم این شهر کم بوده است، تصریح کرد: ما درمقابل خدمت به شما مردم همیشه سرتعظیم فرود آورده ایم و افرادی که ادبیات جدیدی در شهر و کشور ما تولید می کنند باید بدانند که این ادبیات باید ادبیاتی باشد که در آینده هم قابلیت ماندگاری داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به نحوه آشنایی خود با شهید حسین همدانی گفت: من درسخت ترین لحظات جنگ و در جایی که فشار دشمن به حدی بود که راهی جز اسارت ، شهادت و جنگ های تن به تن نبود با  این شهید بزرگوار آشنا شدم. بحث ایشان همواره مبارزه بود و البته زندگی انسان جز مبارزه چیز دیگری نیست . فقط مهم این است که این مبارزه را خوب درک و تشخیص دهیم و جهت های آن را خوب تحلیل کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه تونل شهدای غزه نماد مبارزه است، گفت: در دهه 60 میلادی همه کشورهای عربی در صحرای سینا دست به دست هم دادند تا در مقابل اسرائیل این فرزند نامشروع و دشمن بشریت -که هنوز عمری از آن نگذشته بود- مقابله کنند، اما تمامی این کشورها تنها 5 تا 6 روز در مقابل اسرائیل ایستادند و در نهایت تسلیم و ذلت را پذیرفتند .

قالیباف خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی صبح به لبنان حمله کرد و قبل از ظهر به بیروت رسید اما یادمان بیاید که حزب الله و مردم لبنان در مقابل رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی که از همه حمایت های امریکا برخوردار بود، 33 روز ایستادند به طوری که رژیم صهیونیستی یک متر از مرز جلو نیامد.مردم غزه 55روز درمقابل حمله نظامی اسرائیل ایستادند و درنهایت اسرائیل مجبور به عقب نشینی شد.

وی با تاکید بر رشادت های شهیدهمدانی در مقابل داعش بیان کرد: یادمان نرود که داعش که واقعا نه به مسلمان، نه به مسیحی، نه به یهود، نه به عرب، نه به فارس، نه به کرد و نه به ترک رحم ندارد، وحشی گری های بسیار زیادی در منطقه انجام داده و در حق  بشریت جنایت فراوان کرده است. در این میان مبارزانی مانند شهید همدانی که شجاعانه و مظلومانه امنیت امروز من و شما را تامین کردند افتخار برای نظام ، اسلام و بشریت هستند. این افراد نماد آزادی و آزادی خواهی هستند.

ایجاد اشتغال در کشور عین مبارزه با دشمن است

شهردار تهران با اشاره به اینکه مبارزه جهت های مختلفی دارد، اظهارکرد: یک بخش از این مبارزه، مبارزه با فقر، آسیب های اجتماعی، نارسایی ها و ناکارآمدی هایی است که در مجموعه کشور می بینیم. اینکه در کشورمان بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم عین مبارزه با امریکاست. امروز مبارزه با دشمن  کار ، کار و کار است و چیز دیگری نیست .

پیشرفت کشور باید توام با عدالت باشد نه تبعیض و رانت

وی ادامه داد:  اگر کسی می خواهد با دشمنان اسلام مبارزه کند و دلش برای کشور و جوانان می سوزد، باید کشور را درمسیر پیشرفت قرار دهد.البته پیشرفت باید توام با عدالت باشد ونه تبعیض و رانت . لذا، اگر شهید همدانی می گوید تا اخر عمر مرد مبارزه ایم معنی اش این است که خدمت به مردم ، برقرار امنیت ، مبارزه با نفس و خودخواهی و قدرت طلبی خود مبارزه است.

قالیباف با بیان اینکه زندگی ، انسانیت و آزادگی جز مبارزه چیز دیگری نیست، گفت: اگر امروز این تونل را تونل شهدای غزه نامیده ایم این امر نمادی از مبارزه و خدمت در هر دو صحنه است. اگر ادامه اتوبان شهید حکیم را به نام شهید حسین همدانی نام گذاری کرده ایم این امر هم نمادی از مبارزه این فرد هم در دوره دفاع مقدس و هم مبارزه با گروه الحادی و ضدبشری است . شهید همدانی نمادی از خدمت برای مردم در عرصه های سازندگی ، تولید و پیشرفت است .

مبارزه خدمت به همه مظلومان درهر کجای این سرزمین خاکی است

وی در پایان با بیان اینکه امیدوارم هرجا که هستیم و تا زمانی که در قید حیات هستیم بدون هیچ منتی مبارزه کنیم، عنوان کرد: مبارزه خدمت به شهروندان و تمام کسانی است که در سایه نظام اسلامی زندگی می کنند. مبارزه خدمت به همه مظلومین درهرکجای این سرزمین خاکی است که این امر وظیفه همه ماست .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: