جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 5 مرداد 1396     
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران:
افتتاح ۱۴۰ پروژه فنی و عمرانی در این دوره مدیریت شهری

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز؛معاون فنی و عمرانی شهردار تهران گفت:‌ در این دوره مدیریت شهری ۱۴۰ پروژه فنی و عمرانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

 علیرضا جاوید در مراسم بهره‌برداری هم‌زمان از تونل زیرگذر شهید ضرب‌علی‌زاده به همراه 7 پروژه عمرانی پایتخت که با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران برگزار شد، اظهار داشت: 16 فروردین سال گذشته در مراسم افتتاح زیرگذر جوادیه مردم منطقه درخواست کردند که مشکل 20 ساله اتصال محله خزانه به خیابان شهید رجایی برطرف شود و آن زمان نیز طراحی لازم صورت نگرفته بود و شهردار تهران دستور طراحی و تجهیز کارگاه را دادند.

جاوید یادآور شد: با وجود اینکه این پروژه در مقیاس متوسط محسوب می‌شود، ولی دارای پیچیدگی‌های خاص خود است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران اضافه کرد: 5 پروژه دیگر ازجمله مقاوم‌سازی پل‌ها، تقاطع غیرهم‌سطح در مناطق مختلف برای اولین بار در کشور به‌عنوان تجربه‌ای توأمان با مقاوم‌سازی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در دوره مدیریت قالیباف یکی از راهبردهای اصلی در مدیریت شهری توجه به مناطق جنوبی و شرقی کشور و کاهش فاصله شمال و جنوب و شرق و غرب بود. این موضوع نه در حرف که در عمل محقق شده است.

جاوید تأکید کرد: البته باید این مسئله در سال‌های بعد هم موردتوجه ویژه مدیریت شهری باشد تا این کاهش فاصله دائم کمتر و کمتر شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به پروژه زیرگذر و تونل شهید ضربعلی‌زاده گفت: اگرچه این پروژه‌، پروژه‌ای متوسط محسوب می‌شود اما از حساسیت‌ها و چالش‌های بسیاری برخوردار بود، دلیل اصلی آن هم عبور ریل راه‌آهن و مترو بود که متوقف کردن آنها مقدور نبود.

وی تصریح کرد: در واقع گودبرداری و خاکبرداری همزمان با عبور قطارها صورت می‌گرفت.

جاوید ادامه داد: با افتتاح این 8 پروژه تعداد پروژه‌های فنی و عمرانی که در دوره مدیریت 12 ساله قالیباف به بهره‌برداری رسیده به عدد 140 رسیده، یعنی به‌طور میانگین در این 12 ماه ما هر ماه یک پروژه بزرگ را در تهران افتتاح کردیم.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه 30 پروژه دیگر در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ما در هفته آینده 2 مگا پروژه امتداد غربی اتوبان حکیم با 10 پل و تقاطع غیرهم‌سطح و تونل شهدای غزه را در فضای زیرخطی جنگل چیتگر خواهیم داشت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: