جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 آذر 1393     
بومی سازی قطعات واگن‌های مترو در کشور قابل تقدیر است

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ، عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت :کشوری که قصد حرکت به سمت تکنولوژی روز دنیا را داشته باشد ، چند مسیر را باید طی کند اول اینکه در ابتدا تکنولوژی که در صدد آن هست ، وارد کند را بطور کامل وارد کشور و بومی سازی کند ..

ورود این تکنولوژی با چرخه ناقص تاثیر بسزایی خواهد داشت و عدم بوجود آوردن کامل آن باعث ناقص اجراشدن آن خواهد شد و در کیفیت ، کمیت ، هزینه ها ، همچنین قیمت تمام شده آن برای کشور و رقابتی بودن یا نبودنش مشکلاتی ایجاد می کند .

محمد جواد کولیوند در ادامه در خصوص توان 60 درصدی ایران برای تولید واگن مترو تصریح کرد : در این صورت اگر در داخل کشور با متریال داخلی طراحی کنیم و تمام کارهای آن را خود انجام دهیم قطعا برای ما بهتر است ،اما باید زمان بدهیم و عجولانه برخورد نکنیم و در نتیجه انتظار داشته باشیم که به سرعت خود را به رده اول دنیا برسانیم ، زیرا طبیعی است کشورهای صاحب صنعت 100 سال ، 70 سال کار کرده اند و مطالعات علمی داشته و تجربه کسب کرده اند .

کولیوند در گفتگو با خبرنگارپارلمانی شهرداری نیوز با اشاره به قابل تقدیر بودن بومی سازی قظعات واگن های  مترو در کشور تصریح کرد : باید باور داشته باشیم که در داخل می توانیم این تکنولوژی را بوجود آوریم و نیروی بالقوه را به فعل تبدیل کنیم به شرط آنکه در راه به نتیجه رسیدن آن صبر و حوصله داشته باشیم .

وی در خاتمه با توجه به جایگاه ما در مقایسه با صنعت واگن سازی کشورهای سازنده تاکید کرد : استنباطم این است با این رنج و با این ضریب میشود اطمینان داشت که در کشور به نتایج مثبتی دست یافته ایم .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: