جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 آذر 1393     
ثبت نام بیش از 6000 تاکسی فرسوده برای نوسازی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیر نوسازی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرتهران از وجود 17 هزار خودروی تاکسی فرسوده خبرداد و گفت: طبق فراخوان از سوی سازمان تا کنون 6 هزار و 400 نفرجهت تعویض خودرو، ثبت نام کردند.

عیسی محمدپور با بیان اینکه درحال حاضر حدود ۱۷ هزار تاکسی در تهران وجود دارد که عمرشان بیش از ۱۰ سال است ، تصریح کرد: در حال حاضر 6 هزارو 400 راننده تاکسی جهت اسقاط و تحویل خودروی جدید ثبت نام کردند.

وی تصریح کرد: تعداد 2 هزار و 800 نفر از راننده تاکسی ها پول خود را به حساب شرکت خودروساز واریز کردند  و برای 3 هزار و 16 نفر پیش فاکتور تهیه شد.

مدیر نوسازی سازمان تاکسیرانی دلیل استقبال نکردن رانندگان تاکسی های فرسوده از تسهیلات تاکسیرانی را مشکل ضامن دانست و اظهارداشت: برای تعویض تاکسی‌ها ۲۰ میلیون تومان وام با سود ۱۵ درصد از سوی بانک های شهر و صادرات ارائه می شود که رانندگان برای دریافت این مبلغ نیاز به ضامن دارند و به دلیل نبود ضامن نسبت به تعویض خودرو اقدام نمی کنند.

وی تاکید کرد: طبق رایزنی ها،  شهرداری با بانک شهر قراداد لیزینگ شهری منعقد کرده و برای دریافت وام تاکسی نیاز به ضامن نیست و تنها بانک صادرات نیاز به ضامن دارد. 

محمدپور تحویل تنها خودروی سمندEF7 به جای تاکسی های فرسوده را از دیگر علل عدم استقبال رانندگان دانست و افزود: سازمان تاکسیرانی به وفور تقاضای خودروی 405 را کرده است ولی همچنان ایران خودرو فقط خودروی سمندEF7 پایگاه سوز را تحویل می دهد.

وی درباره تعداد اسقاط خودروهای فرسوده گفت: در حال حاضر 2 هزار و 500 خودروی فرسوده تحویل داده شد و طبق تفکیک آماری حدود 2 هزار از این خودروها پیکان و مابقی پراید، رنو 21 ، هیوندا و تعدادی سمند بوده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: