جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 1 آذر 1393     
نقش موثر موتورسیکلت های برقی و تاکسی هیبریدی در کاهش آلودگی هوای شهر تهران

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : قطعا یکی از راهکارهای اساسی در کاهش آلایندگی هوای تهران ، استفاده از خودروهای هیبریدی در ناوگان حمل و نقل عمومی و خروج موتورسیکلت های بنزینی و جایگزین نمودن آنها با موتورسیکلت های برقی است.

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز با اشاره به ورود تاکسی‌های هیبریدی و موتورسیکلت‌های برقی به ناوگان حمل و نقل تهران اظهار داشت : در شرایطی که ناوگان خودروهای فرسوده و تردد موتورسیکلت‌های بنزینی و و کیفیت نامناسب سوخت باعث آلودگی‌ هوای تهران شده است تبعا باید راهکارهایی در این زمینه اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک چهارم آلودگی تولید شده در شهر تهران ناشی از تردد موتورسیکلت‌های بنزینی است تصریح کرد : مسلما استفاده از  موتورسیکلت های برقی ضمن آلودگی صوتی کمتر، در کاهش آلایندگی هوای شهر تهران نیز نقش موثری خواهند داشت.

نماینده بویر احمد و دنا در خانه ملت همچنین به برنامه ۵ساله ورود ۱۰هزار تاکسی هیبریدی و ۴۰هزار موتور سیکلت برقی در شهر تهران خاطر نشان کرد : خوشبختانه شهرداری تهران گام موثری در این خصوص برداشته و با اختصاص امتیاز و ارائه تسهیلاتی خاص پیشگام ورود برقی‌ها به ناوگان فرسوده‌ها شده است.

زارعی تاکید کرد : با ارائه تسهیلات پیش بینی شده از سوی شهرداری به خریداران موتورسیکلت های برقی و در گام بعدی با داخلی سازی و تولید آنها در داخل کشور قطعا به تدریج شاهد کاهش قیمت این نوع موتورسیکلت ها خواهیم بود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: