جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 اسفند 1392     
تبلیغ استفاده از خودروی شخصی در 87 درصد برنامه های تلویزیونی

به گزارش شهرداری نیوز، نتایج بخشی از مقالات ارائه شده در «سیزدهمین کنفرانس بین-المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک» در محور آموزش و فرهنگ سازی ترافیک از سوی روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران منتشر شد که یکی از آن ها، یک تحقیق دانشگاهی از تحلیل محتوای برنامه های تلویزیونی در خصوص موضوعات ترافیکی بود.

در این ارتباط یک استادیار دانشکده مهندسی دانشگاه بیرجند در خصوص تأثیر تلویزیون بر فرهنگ ترافیک گفت: رسانه پر  مخاطب تلویزیون به دلیل ابعاد فراگیرش، تأثیر عمیق و انکار ناپذیر و جایگاه ویژه ای در تغییر نگرش افراد نسبت به فرهنگ ترافیک دارد.

دکتر مرتضی عراقی با اشاره به جایگاه تلویزیون در جامعه، ضرورت بازنگری و آسیب شناسی محتوای برنامه های تلویزیونی با موضوع ترافیک را مورد تأکید قرار داد و افزود: نسبت بسیار ناچیزی از برنامه های تلویزیون یعنی تنها دو درصد، حاوی محتوای ترافیکی است.

در این ارتباط یک کارشناس ارشد روان شناسی بالینی گفت: 87 درصد برنامه های تلویزیونی خودروی شخصی را تبلیغ   می کنند، در صورتی که 10 درصد حمل و نقل عمومی و تنها 3 درصد حمل و نقل سبز (دوچرخه سواری و پیاده روی) را ترویج می نمایند.

اعظم هاشمیان مقدم افزود: تنها 15 درصد برنامه های تلویزیونی حاوی عوامل مؤثر در جهت تغییر نگرش مثبت در استفاده از حمل و نقل عمومی هستند و عملاً 85 درصد این برنامه ها نه تنها در این ارتباط فرهنگ سازی نمی کنند بلکه عملاً مانع تغییر نگرش در این رابطه نیز می شوند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: