جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 اسفند 1392     
وزیر:ازافزایش 2 میلیونی خودرو بی‌‌خبرم

فارس: وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه خودرو تأثیر ناچیزی از اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها دارد، گفت: یورو ۴ آپشن نیست و نباید به خاطر آن قیمت خودرو افزایش پیدا کند.

محمدرضا نعمت‌زاده صبح امروز در حاشیه همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اختیارات ویژه‌ای را برای واحدهای نمونه تولیدی در نظر گرفته‌ایم که به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی در خصوص افزایش 2 میلیونی قیمت برخی خودروها به دلیل استاندارد یورو 4 اظهار داشت: از افزایش قیمت 2 میلیونی بی‌اطلاع هستم و معتقدم نباید این گونه باشد اما شنیده‌ام که فردی در این خصوص مصاحبه کرده که در این زمینه مسئولیتی ندارد.

وی افزود: یورو 4 آپشن نیست و ما قول داده‌ایم تا همه خودروها استاندارد یورو 4 داشته باشند؛ همچنین وزارت نفت متعهد شده تا بنزین یورو 4 در چندکلانشهر کشور توزیع شود اما ما خواهش کردیم تا در همه شهرهای کشور این اتفاق بیفتد.

وی در خصوص اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها و احتمال افزایش قیمت برخی کالاها گفت: خودرو کمترین تأثیرپذیری را از افزایش قیمت حامل‌های انرژی خواهد داشت اما در برخی کالاها مثل سیمان ممکن است افزایش قیمت اتفاق بیفتد.

وی افزود: برنامه وزارت صنعت این است تا با افزایش تولید، افزایش قیمت را جبران کند تا به مصرف کننده فشاری وارد نشود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت‌گذاری خودرو گفت: خودرو کالای انحصاری است و در سال آینده نیز قیمت‌گذاری می‌شود یعنی تا زمانی که خودرو انحصاری است از آزادسازی قیمت مستثنی می‌ماند.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: