جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 آبان 1393     
26نکته ازداعش که آمريکا فاش نمیکند

باشگاه خبرنگاران :"مایکل چاسودوفسکی" تحلیل گر پایگاه گلوبال ریسرچ معتقد است هدف سران واشنگتن از تلاش برای شناسایی تروریست های داعش و اقدامات پیشگیری کننده در حمایت از امنیت داخلی آمریکا تنها دلیلی برای توجیه دستورکار نظامی در آمریکاست.

***راه اندازی داعش اساسا از اقدامات دستگاه امنیتی آمریکاست.

دستور کار اقدامات ضد تروریستی آمریکا در عراق و سوریه شامل حمایت از ترویست هاست.حمله گروههای تروریستی داعش به عراق در ژوئن 2014 در حقیقت آغاز اجرایی شدن بخشی از برنامه های عملیات نظامی امنیتی مخفی آمریکا با همکاری ناتو و اسرائیل است و توجه به اینگونه سناریوهای نظامی و امنیتی مخفی با همکاری واشنگتن، تل آویو و ناتو انجام شده لذا مجوز و دستورات اقدامات ضد تروریستی را نمی توان افسانه ای بیش خواند.

"چاسودوفسکی" در تحلیل خود به صراحت آمریکا را حامی شماره یک ترویسم دولتی می داند و تصریح می کند واشنگتن و متحدان آمریکا از داعش حمایت می کنند.

در صورتی که آمریکا می خواست تشکیلات شبه نظامیان داعش را نابود کند این کار را براحتی با بمباران گسترده کامیون و خودروهای حامل تروریست های داعش زمانی که از مناطق مرزی سوریه بمنظور اشغال موصل وارد عراق می شدند باید انجام می داد.

صحرای سوریه منطقه ای باز و نامحدود است که با کمک جنگنده جت های F15, F22 Raptor, CF-18 آمریکا می توانست پیش از ورود شبه نظامیان داعش به عراق در عملیاتی ضربتی اثری از آنان بر جا نگذارد.

در این مقاله تلاش شده است به26 مورد مفهومی که این دروغ بزرگ را اثبات می کنداشاره کنیم.اگرچه مقابله با شبه نظامیان داعش از نظر رسانه های عمومی اقدامی بشردوستانه تلقی می شود، اینگونه عملیات نظامی گسترده علیه سوریه و عراق تاکنون سبب مرگ افراد بیشماری از شهروندان غیر نظامی این دو کشور شده است.

***مبانی و خاستگاه های تاریخی ظهور القاعده:

1- آمریکا حدود نیم قرن یعنی از زمان اتحادیه جماهیر شوروی سابق با افغانستان القاعده و سازمان های وابسته به آن را مورد حمایت خود قرار داده است.

2- در خلال سال های 1982 تا 1992مقامات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا"سیا" بمنظور آموزش 35 هزار نیروی تروریستی از 43 کشور اسلامی جهت استخدام در گروههای جهادی مقابل نظامیان شوروی در افغانستان اردوگاههای آموزش نظامی فراوانی را در پاکستان فعال کرد.مسئولان دستگاههای امنیتی آمریکا با انتشار آگهی های جذاب که هزینه آنها از سوی سیا پرداخته می شد تلاش کردند با ترغیب و تشویق های مالی در کشورهای مسلمان نیروهای جهادی برای اعزام به افغانستان استخدام کنند.

3- پس از روی کار آمدن دولت ریگان در آمریکا، رهبران واشنگتن با حمایت خود شبکه های تروریستی اسلامگرا را مورد حمایت خود قرار دادند.از اینرو، رونالد ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا اینگونه تروریست ها را "جنگجویان آزادی" خواند و مقامات کاخ سفید ضمن تامین جنگ افزار و کمک های نظامی برای تشکیلات شبه نظامیان اسلامگرا چنین طرحی را ابزاری مناسب برای تغییر نظام در اتحاد جماهیر شوروی سابق و همچنین تلاش برای ایجاد دولتی سکولار در افغانستان تلقی کردند.

4- دانشگاه "نبرسکا" به اقدام به انتشار کتاب هایی برای گروههای تروریستی اسلامگرا کرد.رهبران واشنگتن با هدف آموزش و القای چهرۀ خشن از اسلام و همچنین آموزش تعالیم اسلامی شبه نظامی میلیون‌ها دلار برای تامین و انتشار اینگونه کتب در مدارس افغانستان هزینه کردند.

5- مقامات سیا در سال 1979 و در روزهای آغازین جنگ افغانستان با شوروی سابق بمنظور حمایت از گروههای تروریستی علیه کرملین اسامه بن لادن موسس شبکه القاعده را شناسایی و استخدام کردند.وی در آن زمان 22 سال داشت و در کمپ های آموزش های نظامی چریکی مورد حمایت سیا آموزش دیده بود.

لذا با توجه به اینگونه زد و بندهای سیاسی و امنیتی که از سناریوهای کاخ سفید نشات گرفته بود نمی توان پذیرفت که القاعده از طراحان اصلی و عوامل پشت صحنه حادثه 11 سپتامبر بوده است. 11 سپتامبر 2001 در اساسا توجیهی برای ورود آمریکا به افغانستان بعنوان کشور حامی تروریسم و طرفدار القاعده بود.حادثه 11 سپتامبر را می توان ابزار و بهانه ای برای فرمول بندی طرح " جنگ علیه تروریسم جهانی" نامید.

***داعش

6- داعش که اساسا نهاد حقوقی وابسته به القاعده است از سوی دستگاه امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و با حمایت MI6 انگلیس ، موساد اسرائیل، تشکیلات امنیتی استخبارات عربستان سعودی تشکیل شد.

7-مقامات ناتو و آمریکا با هدف حمایت از داعش جهت سرنگونی دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه اقدامات شبه نظامیان آنها را پوشش خود قرار دادند.

8-از اولین روزهای درگیری های خشونت آمیز در سوریه در مارس 2011، مقامات ترکیه و ناتو مسئول عملیات جذب نیرو برای مزدوران النصره و داعش در سوریه بودند.بر اساس اظهارات منابع اطلاعاتی اسرائیل ابتکار ایجاد داعش شامل موارد زیر بود:

ایجاد کمپین پیوستن هزاران نفر از مسلمانان کشورهای مختلف خاورمیانه و دیگر نقاط جهان به شبه نظامیان مستقر در سوریه.در این راستا، ترکیه نیز مسئولیت اسکان ، آموزش و امنیت رفت و آمدهای داوطلبان پیوستن به نیروهای شورشی را برعهده گرفت.

9-شماری از نیروهای نظامی زبده و گروههای ضربتی کشورهای غربی و دستگاههای امنیتی اینگونه کشورها همکاری خود را با داعش نیز آغاز کردند که از اینرو می توان به همکاری نیروهای ویژه انگلیس و MI6 در آموزش نیروهای جهادی در سوریه نام برد.

10-متخصصان نظامی غربی نیز بمنظور آموزش تروریست ها جهت استفاده از جنگ افزارهای شیمیایی با پنتاگون قراردادهایی منعقد کردند. یک مقام ارشد و شماری از دیپلمات های ارشد آمریکایی در گفتگوی اخیر با سی ان ان گفتند: " آمریکا و شماری از متحدان اروپایی این کشور با استفاده از پیمانکاران نظامی و دفاعی به شورشیان سوریه چگونگی استفاده از ذخایر شیمیایی نظامی را آموزش دادند."

11-عملیات سر بریدن گروگان ها توسط داعش بعنوان بخشی از برنامه های آموزش تروریستی مورد حمایت آمریکاست که عربستان سعودی و قطر آموزش داده شده است.

12-شماری زیادی از شبه نظامیان داعش از زندانیان سابق در بازداشتگاه های عربستان سعودی بودند که مشروط بر پیوستن به نیروهای داعش از اینگونه مراکز ازاد شدند.بموجب انتشار مطالب محرمانه از سوی وزارت داخلی عربستان سعودی، رهبران ریاض اینگونه زندانیان اعدامی که قرار بود با بریدن سرشان اعدام شوند را بمنظور پیوستن به نیروهای جهادی به سوریه اعزام کرده اند.

13-اسرائیل نیز شبه نظامیان داعش و النصره خارج از منطقه بلندیهای جولان را حمایت می کند.این نیروهای تروریستی تاکنون با رهبران نظامی تل آویو و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار کرده اند و تصاویری از حمایت های فرماندهان ارشد دفاعی اسرائیل از نیروهای جهادی در سوریه را می توان در برخی از رسانه ها مشاهده کرد که در آنها نتانیاهو و موشه یعلون با یکی از مجروحان داعش در بیمارستانی در بلندیهای جولان در مرز با سوریه در 18 فوریه 2014 دیدار و گفتگو می کند.

*** سوریه و عراق

14-شبه نظامیان داعش را می توان نیروهای پیاده نظام ائتلاف نظامی غرب توصیف کرد که هدف اصلی آنان ایجاد رعب و وحشت وتخریب در سوریه و عراق با حمایت نظامیان آمریکایی توصیف می شود.

15-جان مک کین سناتور جمهوریخواه آمریکا نیز با رهبران جهادی در سوریه نیز دیدار کرده است.

16-داعش که براساس طرح مبارزه با تروریسم ، ظاهرا از اهداف مورد نظر بمباران ناتو و آمریکا به شمار می رود همچنان از حمایت های پنهان کاخ سفید برخوردار است و رهبران واشنگتن و متحدان آمریکا به حمایت های نظامی خود از داعش نیز ادامه می دهد.

17-جنگنده های آمریکایی و ناتو شبه نظامیان داعش را بمباران نمی کنند بلکه در اینگونه عملیات هوایی هواپیماهای آمریکایی و غربی زیرساخت های صنعتی و اقتصادی عراق و سوریه شامل تاسیسات مهم و پالایشگاههای نفت را بمباران می کنند.

18-موضوع تاسیس خلافت اسلامی داعش بخشی از دستور کار سیاست خارجی آمریکا در ایجاد مناطق خلیفه گری سنی و جمهوری شیعی در سوریه و عراق است.

***جنگ علیه تروریسم جهانی

19-جنگ علیه تروریسم جهانی به برخورد تمدن ها که جنگ بین ارزش ها و ادیان تبدیل شده است.در حالیکه جنگ علیه تروریسم باید براساس اهداف اقتصادی و راهبردی و تلاش برای تسلط و مهار توریسم انجام شود.

20-دسته های ترور القاعده که از سوی آمریکا (و ائتلاف غرب)حمایت می شود در کشورهای مالی، نیجر، نیجریه، جمهوری آفریقای مرکزی، سومالی و یمن گسترش یافته است.

***آمریکا در جنگ با تروریسم

نهادهای حقوقی وابسته به القاعده در خاورمیانه، صحرای آفریقا و کشورهای قاره آسیا مورد حمایت های مالی و اطلاعاتی امنیتی آمریکا قرار دارند. هدف رهبران واشنگتن از ایجاد و هدایت و مدیریت اینگونه تشکیلات شبه نظامی ایجاد ناآرامی و بی ثباتی داخلی در حاکمیت ارضی کشورهای مورد نظر است.

21-بوکو حرام درنیجریه، الشباب در سومالی، گروه مبارزین اسلامی در لیبی، القاعده در مغرب، جماعت اسلامی در اندونزی و شماری دیگر از سازمان های وابسته به القاعده بطور مخفیانه مورد حمایت ائتلاف غرب قرار دارند.

22-آمریکا نیز از سازمان های وابسته به القاعده در منطقه خودمختار اویغورهای شینجیانگ حمایت می کند. هدف اصلی این گروه ایجاد بی ثباتی های سیاسی در مناطق غربی چین است.براساس گزارش ها، نیروهای جهادی چینی بمنظور اجرای عملیات تروریستی در چین زیر نظر نظامیان داعش آموزش می بینند.

***تروریست های خانگی

23-تروریست ما خودمان هستیم: در حالی که آمریکا معمار پنهان تاسیس داعش است باراک اوباما رئیس جمهور این کشور بمنظور حفاظت از کشورش خود را به مقابله با دولت اسلامی متعهد کرده است.

24-تهدیدات تروریست های خانگی ساختگی است. در چنین صورتی بنظر می رسد هدف از اشاعه و گسترش رعب و وحشت های داعش از طریق رسانه های غول پیکر، تلاش برای ایجاد نوعی دولت پلیسی و تضعیف آزادی های شهروندی افراد به شمار می رود.گفته می شود هدف اصلی از تقویت اقدامات مقابله با گسترش داعش این است که میلیون های شهروند آمریکایی باور کنند که رهبران واشنگتن بمنظور حمایت و حفاظت از جان شهروندان به هر وسیله ای برای سرنگونی داعش باید متوسل شوند.

25-کارزار مبارزه با تروریسم داعش سبب بدنامی مسلمانان شده است. بگونه ای که افکار عمومی در غرب تصور می کنند هر روز شمار بیشتری از مسلمانان به نیروهای تروریستی می پیوندند.

26-افزون برآن، هر کسی که جرات کند در باره ماهیت " جنگ علیه تروریسم جهانی" چیزی بپرسد ناگزیر باید برچسب های تروریستی را بپذیرد و بر اساس قوانین ضد تروریستی مجازات شود.

تحلیل گران معتقدند، یکی از اهداف ادامه طرح مبارزه با تروریسم جهانی، تضعیف قدرت سیاسی شهروندی بمنظور جلوگیری از تحلیل و تفکر در باره مشروعیت قدرت سیاسی طبقه حاکم در آمریکاست.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: