جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 آبان 1393     
مشارکت شهرداری تهران در مدیریت 50 مدرسه هیات امنایی پایتخت

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر لزوم کارکرد مدرسه هیات امنایی به عنوان کانون تربیتی محله اعلام کرد: با افزوده شدن 6 مدرسه از سه محله هرندی، پامنار و امامزاده یحیی واقع در منطقه 12 تهران، شهرداری تهران در مدیریت 50 مدرسه هیئت امنایی پایتخت مشارکت می کند.

چهارمین نشست کمیته اجرایی مدارس هیات امنایی با حضور حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ابوالفضل رفیع مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران و سایر اعضای این کمیته در سالن آسمان ساختمان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی تصریح کرد: مشارکت شهرداری تهران در مدیریت مدارس هیات امنایی با رویکرد ایجاد بستر مناسب جهت تربیت دانش آموزان متعهد، انقلابی، متدین، ایثارگر و قانون گرا، ارتقاء هویت وحس تعلق به محله و شهر در بین دانش آموزان و شکل گیری هویت شهروندی، ارتقاء جایگاه مدارس به عنوان کانون های تربیتی محله و توجه به کارکرد خانواده اجرا می شود.

امرودی با تاکید بر لزوم ایجاد تحول از طریق این مدارس، افزود: رویکرد این مدارس ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و تقویت هویت دینی و انقلابی است و علاوه بر دروس معمول مدارس مباحثی را نیز با محوریت حقوق شهروندی می‌آموزند.

وی اظهار داشت: الگوسازی برای سایر مدارس و فراهم سازی بسترهای لازم برای توسعه این مدارس از اهداف مهم ما در اجرای طرح اداره مدارس به شیوه هیات امنایی به شمار می رود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: تاکنون اجرای الگوی مدیریت هیات امنایی در 44 مدرسه شامل 22 مدرسه پسرانه و 22 مدرسه دخترانه به تصویب رسیده بود که 6 مدرسه دیگر از سه محله هرندی، پامنار و امامزاده یحیی واقع در منطقه 12 تهران نیز افزوده شد و تعداد مدارس هیات امنایی به 50 مدرسه در سطح پایتخت رسید.

امرودی همچنین بر لزوم توجه به برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان، رشد خلاقیت ها، آموزش مفاهیمی چون برنامه ریزی، چگونگی مراوده و تعامل با دیگران و ... به دانش آموزان، تعریف محورهایی چون فوق برنامه آموزشی، محیط و کالبد، پژوهشی، مشاوره، اردوهای علمی و بازدیدها در آیین نامه اجرایی این طرح تاکید کرد.

طی این نشست، ابوالفضل رفیع مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران نیز بر ضرورت نهادینه سازی آموزش های شهروندی در دانش آموزان تاکید کرد و گفت: مشارکت شهرداری تهران در مدیریت هیات امنایی مدارس، بهترین فرصت را برای ورود به عرصه نهادینه سازی فرهنگ شهروندی و ارائه آموزش و آگاهی بخشی به کودکان از سنین پایین، فراهم کرده است.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران تاکید کرد: دانش آموزان در این مدارس بر اساس محورهای 18 گانه وظایف شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی، در حوزه های اخلاق و رفتار شهروندی، فنون ومهارت های زندگی، ارتقاء روحیه قناعت و ساده زیستی با اصلاح الگوی مصرف و محیط زیست شهری، آموزش های لازم را فرا می گیرند.

رفیع، به نقطه تلاقی اهداف شهرداری تهران و آموزش و پرورش در زمینه مدارس هیات امنایی اشاره کرد و گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله یاد شده و مدیریت شهری تهران نیز محل بروز و ظهور فعالیت های خود را با محوریت فرهنگی و اجتماعی، در محله قرار داده است. بنابراین ازطریق مدیریت هیات امنای مدارس، هم افزایی ظرفیت های این دو نهاد برای ایجاد تحول در محلات پایتخت به کار گرفته می شود.

در این نشست بر لزوم توجه به مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله، تقویت هویت محله ای و در نهایت هویت شهری، کاهش آسیب های اجتماعی مدارس مناطق محروم و آسیب پذیر پایتخت و انجام کار ویژه در مدارس منطقه 12، بهره گیری از پتانسیل مدارس هیات امنایی برای کیفیت بخشی به ارتقاء آموزش، انجام کار به صورت زیربنایی و تقویت و هدایت هیات امنای این مدارس جهت تحقق اهداف مدنظر مدیریت شهری تاکید شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: