جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 آبان 1393     
برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرئیل

تسنیم: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خطاب به اعضای ارشد حزب لیکود گفت: برای برگزاری انتخابات زودهنگام آماده باشید.

از سوی دیگر نخست وزیر اسرائیل نشست امروز کابینه را که قرار بود به بررسی بحران در کابینه ائتلافی بپردازد، لغو کرد.

پیشتر نیز روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که تعدادی از رهبران ائتلاف دولتی به خروج از این ائتلاف تهدید کرده اند که این امر کابینه نتانیاهو را در آستانه فروپاشی قرار داده است به گونه ای که دیگر سخن درباره برگزاری انتخابات نیست بلکه برگزاری انتخابات تقریبا قطعی شده است.

بر اساس این گزارش، «یائیر لبید» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به نتانیاهو هشدار داده است که اگر اصلاحات در سازمان بهداشت انجام نشود و قانون مالیات بر ارزش افزوده و قانون برابری به تصویب نرسد از کابینه خارج شده و انتخابات برگزار خواهد شد همچنانکه «زیپی لیونی» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نیز تهدید به خروج از کابینه کرده است.

به نوشته این روزنامه، زیپی در چارچوب اختیارات خود روز گذشته تصمیم گرفت که بررسی قانون ملی را متوقف کرده و مانع تصویب آن در داخل کمیته قانونگذاری کنست شود.

لیونی پیش نویس این قانون را خطرناک خواند از سوی دیگر برخی افراد در داخل احزاب راستگرای این اقدام لیونی را اقدامی خرابکارانه دانستند و حتی نتانیاهو نیز تصمیم گرفت که کمیته قانونگذاری را دور زده و پیش نویس این قانون را در جلسه آتی کابینه مطرح سازد و اعلام کرد که تمایل دارد این قانون به تصویب برسد.

در همین رابطه «نفتالی بینت» وزیر اقتصاد و صنعت از این اقدام لیونی به خشم آمده و تاکید کرد که اقدامات دو فراکسیون «یش عتید» و «هتنوعاه» شکستن قوانین بود و در صورت عدم تصویب قانون ملی حزب وی نیز هرگز به هیچ قانونی که از سوی این دو حزب ارائه شود، رأی نخواهد داد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: