جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 اسفند 1392     
عامل اصلی 1500 برخورد ترافیکی روزانه در تهران مشکلات رفتاری است

به گزارش شهرداری نیوز ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که به دعوت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در محل این کمیسیون حضور یافته بود، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت در زمینه فعالیتهای آموزشی و فرهنگی، اهم برنامههایی که در حوزه آموزش و فرهنگسازی ترافیک برای سال آینده پیشبینی شده را تشریح کرد.
مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در این جلسه گفت: انجام کار فرهنگی و فرهنگسازی به اجرای چند برنامه فرهنگی یا تولید چند محصول فرهنگی محدود نمیشود، چرا که اساساً موضوع تغییر فرهنگ اقدامی بسیار دشوار است که در درازمدت اتفاق میافتد و کار گروهی گستردهای را میطلبد.
وی با اعلام این که اساساً در هر برنامهای از جمله برنامههای فرهنگی باید ببینیم خروجی این برنامهها چه اندازه بوده تا بتوانیم ارزیابی صحیحی در مورد این برنامهها داشته باشیم، تأکید کرد: همچنین این خروجی که در حوزه فرهنگ به آن اثربخشی  میگوییم را نیز باید اندازهگیری کنیم و ببینیم برنامههای مذکور چه میزان توانسته بر روی گروههای هدف تاثیر داشته باشد.
دکتر قالیباف استفاده از کمربند ایمنی را نهادینه کرد
معاون شهردار تهران با اشاره به این که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران میتوانند بیشترین حمایت و کمک را جهت اثرگذاری بیشتر برنامههای فرهنگی در حوزه ترافیک داشته باشند، اظهار کرد: البته به این منظور باید از گروههای مختلف مردم از جمله سازمانهای مردم نهاد نیز کمک بگیریم.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که انجام کار فرهنگی به اراده قوی و انگیزه بالایی نیاز دارد، تصریح کرد: همان طور که در زمان تصدی آقای دکتر قالیباف در فرماندهی نیروی انتظامی و با اهتمام ایشان، موضوع استفاده از کمربند ایمنی نهادینه شد، امروز نیز موضوعاتی مانند استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران و مواردی از این دست را میتوانیم فرهنگسازی کنیم.
وی با تأکید بر این که بخشی از رفتارهای ترافیکی در واقع متوجه مشکلات رفتاریماست، اضافه کرد: در برنامههای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، معلولان و جانبازان عزیز از اهمیت ویژه و از جایگاه والایی برخوردار میباشند و با وجود این که سعی کردهایم که کارهای خوبی برای این عزیزان انجام دهیم اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی در پیش داریم.
نیمی از کشته های ترافیکی تهران عابر پیاده هستند
معاون شهردار تهران با اشاره به این که تهران بالغ بر 4 هزار کیلومتر خیابان دارد که به طور متوسط روزانه حدود 1500 برخورد ترافیکی در آنها رُخ میدهد، اظهار کرد: اصولاً در جریان ترافیک موضوعی به نام تصادف یا همان اتفاق از جایگاه علمی برخوردار نمیباشد، چرا که اصولاً در فرآیند تردد تصادف جایی ندارد.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که متأسفانه نیمی از افرادی که در جریان برخوردهای ترافیکی در تهران کشته میشوند را عابران پیاده تشکیل میدهند، تصریح کرد: امسال سومین سالی است که با آموزش رانندگان سرویس مدارس، دانشآموزانی که از سرویسهای مجاز مدرسه استفاده میکنند، در مسیر رفت و آمد از خانه تا مدرسه و بر عکس دچار هیچگونه آسیبی نشدهاند.
وی با تأکید بر این که در تهران روزانه بیش از 11 میلیون سفر با استفاده از حمل و نقل عمومی انجام میشود، اضافه کرد: علاوه بر فعالیتهای فرهنگی، فنآوریهای جدید نیز میتوانند در اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی مؤثر باشند که نمونههای موفق آن را از طریق کنترل هوشمند تونلهای شهری و پل طبقاتی صدر و برقراری نظم و انضباط در این معابر شاهد هستیم.
اقدامات مهندسی در حوزه ترافیک بدون فعالیتهای فرهنگی جواب نمیدهد
همچنین در ابتدای این نشست، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز گفت: تلفات ناشی از برخوردهای ترافیکی تهران به طور متوسط هر سال 10 درصد کاهش مییابد که این دستآورد حاصل مجموعه فعالیتهای فنی و مهندسی و برنامههای فرهنگی و آموزشی مدیریت شهری است که در دو بخش سختافزاری و نرمافزاری به اجرا شده است.
شهرام جباریزادگان با تأکید بر این که طی سالهای اخیر فعالیتهای فرهنگی و آموزشی در هدفگذاریها و برنامهریزیهای ترافیکی مدیریت شهری مورد توجه ویژه قرار گرفته، خاطرنشان کرد: بدون توجه به این گونه فعالیتها، اقدامات فنی و مهندسی در حوزه حمل و نقل ترافیک نمیتوانند تأثیر لازم را داشته باشند.
گفتنی است در این جلسه که با حضور حجتالاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، مشاوران و کارشناسان این کمیسیون نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه آموزش و فرهنگسازی در حوزه حمل و نقل و ترافیک اعلام کردند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: