جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 آبان 1393     
علت بسیاری از تصادفات بی کیفیتی خودروهاست

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،يك عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اين كه اجراي طرح مديريت بر واردات خودرو كمك بسيار مؤثري بر فضاي توليد و هدفمند شدن واردات خواهد كرد، گفت: مسلماً طرح ممنوعيت واردات خودروهاي بدون كيفيت و نظارت دولت بر اين امر، موجب عدم ورود خودروهاي بي كيفيت به خصوص برخي محصولات چيني به كشور خواهد شد.

سيد محمد بياتيان افزود: متأسفانه هم‌اكنون خودروهايي كه از استانداردهاي لازم برخوردار نيستند، بعضاً توسط برخي از شركت‌ها وارد مي‌شوند كه علت بسياري از تصادفات ترافیکی و قربانیان ناشی از آن، استفاده از اين خودروهاي به ظاهر بزك كرده و فاقد كيفيت و بدون استاندارد است.

وي با اشاره به اين كه خودروهاي چيني داراي آپشن‌هاي زيادي هستند كه به نوعي سليقه مشتريان داخلي را ارضاء مي‌كند، اظهار كرد: اين در حالي است كه اغلب اين خودروها از كيفيت لازم برخوردار نيستند و به همين جهت در صورتي كه طرح مديريت بر واردات خودرو اجرايي شود، كمك مؤثري به فضاي توليد و هدفمند شدن واردات خواهد بود.

بياتيان با بيان اين كه در حال حاضر رشد صنعت خودرو در كشورمان، مستلزم نگاه به خودروسازان مطرح دنياست، تصريح كرد: شركت‌هايي كه امروز در دنيا حرفي براي گفتن دارند، در حوزه تحقيق و توسعه سرمايه‌گذاري بسياري كرده‌اند كه ماحصل آن حضور پر رنگ در بازارهاي جهاني است.

نماينده مردم بيجار در مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأكيد بر اين كه خودروسازان داخلي بايد به جهت افزايش استاندارد، كيفيت و رضايت‌مندي مشتريان از محصولات داخلي و دست‌يآبي به ايمني مصرف‌كنندگان و كاهش آلودگي هوا تلاش كنند تا گام‌هاي مثبتي را در عرصه خودروسازي داخلي و طراحي پلت فرم ملي شاهد باشيم، خاطرنشان كرد: البته اين مهم نيازمند كمك دولت به صنعت خودور و حمایت از نخبگان اين صنعت است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: