جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 آبان 1393     
امسال تنها 10هزار موتورسیکلت برقی ارائه می شود

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز ،مدیر پروژه موتورهای برقی و حمل و نقل هیبرید شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام کرد: امسال امکان ارایه 10 هزار موتورسیکلت برقی با پرداخت 40 میلیارد تومان تسهیلات بانکی امکان پذیر است که آغاز ثبت نام از آذرماه خواهد بود.

حسین افشین با بیان اینکه فراهم کردن زیرساخت های لازم در سطح شهر تهران برای استفاده صاحبان موتورسیکلت های برقی آغاز شده است، دراین باره گفت: در مرحله اول منطقه 12برای استفاده از موتورسیکلت های برقی انتخاب شده است. از این رو ایجاد تسهیلات زیرساختی در این منطقه همچون ایستگاه های شارژ و ساخت پارکینگ های آغاز شده و راکبان موتورسیکلت های برقی می توانند از تمامی این امکانات به صورت رایگان برخوردار شوند.

افشین با اعلام اینکه از دی یا بهمن ماه واگذاری موتورسیکلت ها به خریداران آغاز می شود، اظهارکرد: برای شارژ این موتورسیکلت ها می توان از برقی خانگی استفاده کرد به طوری که زمانی حدود 5 ساعت لازم است تا این موتورسیکلت ها 3 کیلووات شارژ کامل شوند که با این میزان شارژ می توان 100کیلومتر مسافت را با حداکثر سرعت 70کیلومتر بر ساعت طی کرد. این در حالی است که این موتورسیکلت ها در خیابان های شهر تهران با شیب 5درصد هم می توانند تا سرعت 40 کیلومتر بر ساعت طی مسافت کنند .

مدیر پروژه موتورسیکلت های برقی و حمل ونقل هیبرید شرکت کنترل هوای شهر تهران افزود: این موتورسیکلت ها در ایستگاه های شارژ ظرف مدت 20 تا 30 دقیقه می توانند شارژ شوند که با توجه به محدودیت ارایه شده این محصول ، نخستین گروه از دارندگان این موتورسیکلت ها از بهترین امکانات رایگان برخوردارند و برای دریافت شارژ با توجه به تعداد ایستگاه ها معطل نمی شوند .

وی درباره قیمت موتورسیلکت های برقی هم اظهارکرد: قیمت 5 مدل ارایه شده موتوربرقی بین 8 تا 10 میلیون تومان است که با هماهنگی به عمل آمده با عامل لیزینگ بانک شهر، این بانک 80 درصد قیمت موتورسیلکت ها را تا سقف 7 میلیون تومان وام با بهره صفر می دهد. بدین ترتیب خریداران تنها مبلغی بین یک تا دو میلیون تومان در مرحله اول باید پرداخت کنند .

افشین گفت: باز پرداخت تسهیلات ارایه شده برای خرید موتورسیکلت های برقی 3 ساله است و این در حالی سات که عمر مفید این موتورسیکلت ها تا 15 سال بوده واگر مشکلی برای موتور در روشن کردن وسیله نقلیه به وجود نیاید و باطری سالم باشد، این موتورسیکلت ها فاقد استهلاک هستند.

مدیر پروژه موتورهای برقی و حمل ونقل هیبرید شرکت کنترل کیفیت هوا تصریح کرد: اداره کل پست استان تهران نخستین سازمانی است که موتورسیکلت برقی سفارش داده است و طبق مذاکرات صورت گرفته قرار است 10 هزار موتورسیکلت از ناوگان پست به موتور هیبریدی تبدیل شود.

وی همچنین گفت: طبق نظر پلیس راهنمایی و رانندگی راکبان موتورسیکلت های برقی نیز باید دارای گواهی نامه رانندگی موتورسیکلت باشند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: