جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 آبان 1393     
اپلیکیشن مشکات در نرم افزار بازار

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز ،دبیرجشنواره ترویجی آموزشی سومین جشنواره مشکات اعلام کرد: امسال برای نخستین بار برندگان مشکات در سه لیگ مشخص می شوند،به طوری که درنخستین مرحله از هر محله در هر قالب و محور یک برگزیده خواهیم داشت.

سیداحمد علوی با اعلام اینکه در مرحله دوم انتخاب برگزیدگان هر محله با یکدیگر رقابت می کنند، به طوری که 190 نفر در هر منطقه برگزیده خواهند شد که بدین ترتیب چهار هزار و 800 نفر در سطح مناطق تهران برگزیده خواهندشد. در نهایت در مرحله نهایی 570 برگزیده شهر تهران در سومین جشنواره مشکات جوایز خود از شهردار تهران دریافت می کنند.

علوی افزود: امسال اقدامات خوبی در راستای معرفی مشکات و ثبت نام اینترنتی به عمل آمده است. به طوری که اپلیکیشن مشکات در نرم افزار بازار ارائه شده است که دست اندرکاران و علاقه مندان می توانند این اپلیکیشن را برروی گوشی های همراه خود نصب کنند.

علوی جشنواره ترویجی آموزشی مشکات را یکی از مهمترین جشنواره های شهرداری تهران خواند و گفت: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم فضای شهری رشد کرده است اما رفتارها و فرهنگ شهروندی آن گونه که باید ارتقاء پیدا نکرده است چرا که امروز بیشترین مراجعات به کلانتری ها در سطح محلات ناشی از درگیری همسایه ها با یکدیگر است و با وجود اطلاع رسانی ها هنوز مردم تهران روزانه 1500 تا دو هزار تن شیرابه تولید می کنند. در حالی که می توانند باخالی کردن آب زباله یا حتی چای در سیستم فاضلاب جلوی میلیون ها تومان هزینه اضافی که شهرداری بابت هر کیلو شیرابه پرداخت می کند را بگیرند و در عوض این مبالغ در جهت توسعه فرهنگی و رفاه آنها هزینه شود.

دبیرجشنواره ترویجی آموزشی سومین جشنواره مشکات با تاکید بر اینکه رفتار شهروندی باید متناسب با پیشرفت فیزیکی شهر ارتقاء پیدا کند ، خاطر نشان کرد: هدف مشکات بهتر کردن کیفیت زندگی مردم در شهر تهران است و مسابقه کوچکترین فرآیند طراحی شده در این جشنواره است چرا که در مشکات بیشترین ارتباط را با مخاطب داریم و این فرصتی است تا آموزش در راس برنامه این جشنواره قرار گیرد.

علوی با بیان اینکه امسال جشنواره مشکات در سه گروه سنی کودکان 5 تا 11 سال ، نوجوانان 12 تا 17 سال و بزرگسالان از 18 سال به بالا برگزار می شود، گفت : امسال برای هر گروه سنی قالب خاصی تعریف شده است به طوری که نقاشی و خاطره مختص کودکان است و داستان ، کاریکاتور و عکس برای گروه نوجوانان طراحی شده است و در گروه بزرگسالان ایده خلاقانه ، پوستر و تصویربرداری گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه دریافت اثر تا پایان آذرماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مشکات تنها به عنوان مسابقه دیده نمی شود بلکه محل ارائه آموزش ها است. از این رو به چشم یک جشنواره هنری به آن نگاه نمی شود و در زمینه داوری هم تاکید بر این است که هر اثر ارسال شده به جشنواره دارای پیام آموزشی باشد و اگر این اثر هنری فاخر باشد اما فاقد بار آموزشی باشد از امتیاز کمترری برخوردار است به طوری که در داوری پیام های آموزشی 60 امتیاز به پیام آموزشی و تنها 40 امتیاز به بحث هنری اختصاص پیدا کرده است.

  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: