جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 آبان 1393     
علت خشکی پوست در پاییزچیست؟

ایسنا: یک متخصص پوست گفت: حمام کردن با آب داغ از علل ایجاد خشکی پوست به ویژه در افراد مسن است.

دکتر مسعود ملکی درباره علل ایجاد خشکی پوست اظهار کرد: بعضی از خشکی‌های پوست دلایل ژنتیکی دارند مانند بیماری ایکتیوز، بیماری ارثی است که سبب می‌شود که در تمام فصول سال پوست خشک شود. همچنین خشکی پوست در افرادی ‌که آلرژی پوستی دارند، در فصل پاییز تشدید می‌شود، گرچه در بقیه فصول سال خشکی پوست وجود دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه استفاده از بخاری گازی یا شوفاژ، رطوبت فضا را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: با روشن کردن دستگاه بخور یا حداقل قرار دادن ظرف آبی روی بخاری یا شوفاژ می‌توان رطوبت محیط را جایگزین و از خشکی پوست جلوگیری کرد.

ملکی ادامه داد: پوشش مناسب در فصل سرما، قرار نگرفتن در مقابل باد مستقیم بخاری خودرو، استفاده از کرم‌ها و پمادهای چرب‌کننده، استفاده از شوینده‌های ملایم‌تر و ضعیف‌تر و کمتر کردن دفعات شست‌وشو به کاهش خشکی پوست در فصل پاییز کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: در افرادی که کرم‌های مرطوب کننده باعث ایجاد جوش روی صورت می‌شود، می‌توان از کرم‌های مرطوب‌کننده فاقد چربی در مناطقی که خشکی ایجاد شده است، استفاده کرد.

ملکی با بیان اینکه افراد مسن می‌توانند از شامپوهای بدن و صابون‌های کرم‌دار برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده کنند، افزود: برای اطفال نیز بهتر است از شامپو و صابون ویژه کودکان و بعد از استحمام از کرم‌های نرم‌کننده ویژه کودکان استفاده شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی درباره علل ایجاد خشکی پوست، تصریح کرد: خشکی پوست در چروکی پوست تاثیر چشمگیری ندارد و تنها ظاهر پوست را نازیبا می‌کند و احساس ناخوشایندی به فرد می‌دهد.

این متخصص پوست ادامه داد: نوعی خارش زمستانی در افراد مسن هنگام فصول سرد سال ایجاد می‌شود که علت آن خشکی پوست است و اگر درمان نشود منجر به نوعی اگزما به نام اگزمای کراکل می‌شود. این خشکی بیشتر در ساق پا و پهلوها بوجود می‌آید و از علائم آن، قرمزی پوست است. پوست در اثر محافظت نشدن شیار شیار شده و سوزش همراه با خارش‌های دردناک ایجاد می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: