جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 اسفند 1392     
مسافران کد رهگیری دریافت می‌کنند

فارس:سردار مهماندار در مراسم رونمایی از سامانه 110120 (نظارت مردمی بر ناوگان مسافربری کشور) که صبح امروز با حضور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم افتتاح این سامانه در بحث ایمنی و کاهش حوادث نقش بسزایی داشته باشد.

وی یکی از رویکردهای پلیس راه را در راه‌اندازی این سامانه بحث مشارکت‌های عمومی و استفاده از ظرفیت‌های عمومی برای کنترل و کاهش سوانح رانندگی عنوان کرد و گفت: هدف ما از راه‌اندازی این سامانه جلب مشارکت‌های مردمی برای ارتقای ایمنی و تقویت نظارت مردمی برای کاهش تخلفات بوده است.

وی احقاق حقوق مسافرین، افزایش نظارت‌های پلیس و ارتباطات آسان و سریع مسافرین با پلیس راه در جاده‌های کشور را از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه برشمرد.

سردار مهماندار تأکید کرد: راه‌اندازی این پروژه از فروردین ماه سال 92 آغاز شد و مطالعات فنی و میدان آن یک سال به طول انجامید در نهایت در تابستان 92 پس از جلساتی با رؤسای پلیس راه و مدیران پایانه‌های مسافربری این طرح به صورت پایلوت در تهران، قم، اصفهان و فارس انجام شد.

وی افزود: مسافران از زمان حرکت تا رسیدن به مقصد می‌توانند گزارش رفتار نامناسب رانندگان را به سامانه 110120 پیامک کنند و با دریافت کد رهگیری از نتیجه اطلاع‌رسانی خود مطلع شوند.

رئیس پلیس راه کشور با تأکید بر اینکه در صورت احراز تخلف رانندگان متخلف اعمال قانون می‌شوند، گفت: در صورتی هم که لازم باشد آموزش و یا تذکر به رانندگان داده می‌شود.

سردار مهماندار تأکید کرد: مسافرین می‌توانند با اعلام شماره اتوبوس، محل تخلف، کد گزارش، مقصد سفر (از چپ به راست) به سامانه 110120 مصادیق رفتارهای نادرست رانندگان را گزارش کنند.

وی تأکید کرد: کد یک برای صحبت کردن با تلفن همراه، کد 2 برای عدم استفاده از کمربند، کد 3 برای خستگی و خواب‌آلودگی راننده و کد 4 برای سرعت یا سبقت غیرمجاز، کد 5 برای اشکالات فنی خودرو، کد 6 برای عدم توقف برای نماز و کد 7 برای تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات در نظر گرفته شده است.

مهماندار خاطر نشان کرد: همچنین جهت اطلاع‌رسانی بیشتر برچسب‌هایی به عنوان بروشور روی شیشه‌های اتوبوس نصب می‌شود ضمن اینکه ما تعدادی زمینه را در خصوص سامانه  110120 به چاپ رسانده‌ایم که همراه بلیت به مسافران ارائه می‌شود.

رئیس پلیس راه کشور در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که کسب با ارسال کد یک به 110120 نتواند با این سامانه ارتباط برقرار کند باید تلفن خود را از حالت انسداد در مورد پیامک‌های تبلیغاتی خارج کند تا مشکل برطرف شود.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: