جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 آبان 1393     
باید اندیشید که چه عواملی موثرند تا اینهمه قربانی ترافیکی داشته باشیم

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری  شهرداری نیوز ؛ رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیک گفت : باید اندیشید که چه عواملی موثرند تا اینهمه قربانی ترافیکی داشته باشیم چرا که در برخی از کشورهای دنیا آمار قربانیان ترافیک بسیار اندک است .

سرخو در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : در کشور ما آمار قربانیان ترافیک بسیار بالا بوده و این نیاز احساس می شود که برای جلوگیری از صدمات بیشتر به شهروندان باید تدابیر مناسبی اندیشیده شود . بسیار خوب است که همزمان با برنامه هایی که به مناسبت روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیک برگزار می شود ، همایش ها و جلسات کارشناسی به جهت ریشه یابی صدمات ناشی از تصادفات و ترافیک نیز برگزار شود .

وی در ادامه افزود : در این نشست ها باید به مسائلی از قبیل علل بروز حوادث ترافیکی پرداخته شود .

سرخو با بیان دلایل و عواملی که در حوادث ترافیکی موثر است گفت : بخشی از حوادث ترافیکی مربوط به سیستم های حمل ونقل خودروهاست . نقص فنی خودرو ها و عدم آموزش های لازم در زمینه فرهنگ ترافیک و رانندگی از دیگر عوامل عمده در بروز تصادفات و ناهنجاری های ترافیکی است .

وی در ادامه افزود : عدم آگاهی های لازم از جانب عابران پیاده در بسیاری از موارد سبب بروز صدمات منجر به جرح و فوت می شود و نیاز است که شهرداری تهران در خصوص آموزش های مورد نیاز برای شهروندان در زمینه استفاده از سیستم های عمومی حمل و نقلی اقدامات شایسته و درخوری را انجام دهد. در همین خصوص نیز در این سال ها شاهد اقدامات خوبی با هدف ارتقا فرهنگ ترافیک بوده ایم .

سرخو در ادامه یاد اور شد : به دنبال توسعه حمل و نقل عمومی و به وجود آمدن فرهنگ استفاده از مترو و اتوبوس ، می توان از میزان صدماتی که به دلیل ترافیک و تصادفات به مردم وارد می شود کاست .

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در خصوص موضوع عدم هماهنگی هایی که در برخی موارد برای چراغ های راهنمایی حاصل می شود گفت : موضوعاتی که در حول و حوش چراغ های راهنمایی مطرح است نیز به مباحث فرهنگی مربوط می شود . چرا که هر چراغی واجد معنای خاصی بوده و نصب چراغ راهنمایی و رانندگی در سر هر تقاطع در ذات خود به معنای رعایت نظم بیشتر و رعایت قانون است .

وی در خاتمه گفت : در صورت مشاهده چراغ های چشمک زن در سر هر تقاطع برای رانندگان لازم است که ضمن رعایت حق تقدم و محترم شمردن سلامت و امنیت سایر شهروندان به حرکت ادامه دهند. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: