جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 آبان 1393     
کارگاه آموزشی در بیش از نیمی از مناطق 22گانه برگزار شد

به گزارش گروه مناطق22گانه شهرداری نیوز،کارگاه آموزشی تفکیک پسماند درمبدا با حضور باقرصاد قائم مقام معاونت خدمات شهری ، جعفری قائم مقام مدیر عامل و هوشیارمعاون ارزیابی و امور مناطق سازمان مدیریت پسماند، شهرداران ، معانین امور شهری و محیط زیست و معاونین امور اجتماعی و فرهنگی ، شهرداران نواحی و جمعی از مدیران و کارشناسان مناطق برگزار شد.

در ابتدای این مراسم  باقرصاد،قائم مقام معاونت خدمات شهری ضمن اشاره به اهمیت بهداشت و پاکیزگی فردی و اجتماعی و تاکید آن در احکام، احادیث و آیات قرآنی ، رهنمودهای لازم را در خصوص بهینه سازی طرح تفکیک پسماند در مبدا به حاضرین ارائه دادند.

جعفری، قائم مقام سازمان مدیریت پسماند در وهله اول تقلیل پسماند و تفکیک آن در مبدا را یکی از اصول اصلاح الگوی مصرف برشمرد و در این حوزه نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی مناطق را در امر آموزش و فرهنگ سازی و تغییر الگوی مصرف شهروندان بسیار برجسته و مهم ارزیابی نمود .

 جعفری ضمن اشاره به نقش مهم و موثر نهادهای مردمی و شورایاری ها در افزایش همکاری و تعامل شهروندان در خصوص کاهش تولید پسماند و تفکیک آن در مبدا ؛ افزود : ضرورت فرهنگ سازی و ترویج منزلت و قبح اجتماعی تفکیک پسماند در مبدا و تفهیم اثرات زیست محیطی و اقتصادی آن بر سلامت و بهداشت شهروندان میتواند موضوع پسماند را به یک فرصت طلایی تبدیل نماید.

در ادامه هوشیار معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق،ایجاد تشکیلات مدیریت پسماند در نواحی وبرنامه ریزی و تأمین امکانات جهت آموزش ، فرهنگ سازی ، اطلاع رسانی و توزیع امکانات را از موارد مهم جهت دستیابی به اهداف عالیه سازمان برشمرد که در نهایت در میزان جمع آوری پسماند خشک از شهروندان ما شاهد تاثیر گزاری آن خواهیم بود.

 هوشیار با تاکید بر نظارت و پایش مستمر ، اعمال قوانین و مقررات و برخورد با عوامل غیر مجاز در حین اجرای طرح تفکیک پسماند در مبدا؛ نظارت کارشناس بازیافت ناحیه بر مدیریت پسماند خشک و تنظیم و انعکاس گزارش روزانه به منطقه (اداره بازیافت) و همچنین بازدید رئیس اداره بازیافت به صورت مستمر از فعالیت های پیمانکار را سبب بازدهی مطلوب این طرح عنوان نمود.

معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق با اشاره به نقش ناظرین سازمان مدیریت پسماند در اجرای مطلوب این فرایند ؛کنترل فعالیت های اداره بازیافت منطقه و ابلاغ موارد یا جرائم به منطقه نظارت و رسیدگی به مشکلات فی مابین منطقه و پیمانکار را از وظایف ایشان عنوان کردو از مدیران و کارشناسان مناطق درخواست همکاری و تعامل در این خصوص نمود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: