جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 آبان 1393     
سومین دوره جشنواره مشکات در منطقه 3 تهران آغاز شد

به گزارش گروه مناطق22شهرداری نیوز،سومین دوره جشنواره مشکات با محور سیما و هویت شهری در منطقه 3 تهران افتتاح شد. 

 مهدی پیرهادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 در مراسم اختتامیه ی این برنامه گفت: پرداختن به موضوعات زیباسازی یکی از موضوعات واجب و ضروری در شهر تهران است که با تدبیر مدیریت شهری مرتفع شده است.

وی جشنواره مشکات را یکی از جشنواره های عملیاتی در شهر تهران دانست که در مقایسه با سایر جشنواره های مشابه از عملکرد مناسب تری برخوردار است.

پیرهادی افزود: فرهنگ سازی باید سر لوحه ی برنامه های مدیران محلات باشد زیرا اگر بین رفتار فرهنگی و هویت شهری تناقص باشد درجامعه تضاد و تناقص ایجاد خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 خاطرنشان کرد: مشارکت شهروندان در فعالیت های شهرداری موجب اعتماد آنها به برنامه ها و پروژه های مدیریت شهری می شود.

سید احمد علوی دبیر مجموعه های جشنواره مشکات نیز گفت: میزان تناسب میان حوزه ی اجتماعی با نیازهای بدنه ی شهرداری با انتقال سازمان های خدمات دهنده ی شهرداری به ساختار محلات قابل مشاهده است.

وی افزود: این جشنواره با هدف انتقال آموزش های شهری مورد نیاز شهروندان و یاری به مدیریت شهری است.

 دبیر مجموعه های جشنواره مشکات خاطرنشان کرد: اصلی ترین بخش جشنواره مشکات آموزش و مشارکت شهروندان در سطح محلات است.

وی ابراز کرد: ایجاد اعتماد متقابل بین اداره های داخل شهرداری تهران برای سازندگی و آبادی شهر با برگزاری این جشنواره تقویت می شود.

علوی با بیان اینکه منطقه 3 تهران معین 374 محله در بخش انتقال آموزش های شهروندی است اظهار کرد: موضوعات محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک، ایمنی و شهر، سیما و هویت شهری، حقوق و تکالیف شهروندی، اقتصاد خانواده ، شهر و ... در جشنواره های مشکات اجرا می شود.

وی افزود: این جشنواره در سه گروه سنی کودکان(5-11)، نوجوانان(12-17) و بزرگسالان (18 سال به بالا) برگزار می شود.

  دبیر مجموعه های جشنواره مشکات خاطرنشان کرد: گروه سنی کودکان در بخش نقاشی و خاطره، گروه سنی نوجوانان در بخش کاریکاتور، عکاسی، داستان کوتاه و گروه سنی بزرگسالان در بخش عکاسی، تصویر برداری، کاریکاتور، پوستر و ایده ی خلاقانه می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه اصلی ترین بحث جشنواره مشکات آموزش و ایجاد موقعیت های آموزشی است اظهار کرد: آگاهی بخشی، مشاهده ای، پژوهشی و مشارکتی از موقعیت های آموزشی است که در طی جلسات مختلف بومی می شوند.

علوی درخصوص نحوه ی ارائه آثار شرکت کنندگان جشنواره مشکات ابراز کرد: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند تا آذرماه اثر خود را به سرای محلات شهر تهران فرستاده و یا به سایت Meshkat.mytehran.irمراجعه کنند.

همچنین دکتر جمال کامیاب مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: ورود مفاهیم وارداتی در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و .... یکی از مسائل قابل تامل در سده های اخیر است.

وی افزود: این اصطلاحات خاص بدون توجه به فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی وارد ادبیات عامیانه مردم شده است و در بسیاری از موارد فهم درستی از معنی آن نمی شود. به عنوان مثال کلمات شهروندی و مشارکت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرهای کشور به جای شهروندی بیشتر با پدیده ی شهرنشینی روبرو هستیم. شهروندی به معنی تعامل انسانها با یکدیگر است و با شهرنشینی تفاوت دارد.

وی ادامه داد: زیبایی یک حرکت دو سویه بین شهروند و مدیریت شهری است و اگر شهروندان در موضوعات و برنامه های شهری مشارکت نداشته باشند شهر زیبایی نیز نخواهیم داشت.

ابوالفضل رفیع مدیر کل آموزش شهروندی شهرداری تهران نیز گفت: با توجه به استقبال شهروندان از دو جشنواره ی قبلی مشکات پیش بینی حضور 5 میلیون شرکت کننده را در این همایش را داریم.

وی ابراز کرد: آثارهای دریافتی در مورد مسائل و دغدغه های شهری است ضمن اینکه ما نیازمند راهکارهای فرهنگی و اجتماعی برای ایجاد تحول در شهر تهران هستیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: رویکرد فرهنگی و اجتماعی را باید در سازمان ها و معاونت های شهرداری تهران توسعه دهیم.

کامیاب خاطرنشان کرد: جشنواره مشکات با رویکرد آموزش و مشارکت شهروندان برای سومین بار در شهر تهران برگزار می شود.

وی گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره مشارکت و همکاری خود را به شهرداری اعلام می کنند و مدیران شهری باید توجه و برنامه ریزی های لازم را در این خصوص انجام دهند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اظهار کرد: در برگزاری جشنواره مشکات نقش مدیران زیباسازی مناطق 22 گانه شهرداری تهران بسیار با اهمیت است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: