جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 آبان 1393     
آپارتمان‌های ۲۰۰ میلیونی در تهران

دنیای اقتصاد: در این میان بازار مسکن تا حدودی به دلیل همین ثبات قیمت‌ها از رونق بیشتری نسبت به ماه‌های گذشته برخوردار شده است. آمارها نشان از رشد قراردادها در حوزه مسکن می‌دهد بیشتر حجم این قراردادها متعلق به خانه‌های کوچک و زیر ۵۰ متر است. بیشتر این خانه‌ها قیمتی زیر ۲۰۰ میلیون تومان دارند، بنابراین با توجه به نقدینگی مردم و دریافت وام امکان خریداری آنها وجود دارد. به‌طور مثال خانه‌ای با متراژ ۵۰ متر در منطقه تهرانپارس ۱۷۸ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. همچنین خانه‌ای در میدان امام حسین با متراژ ۴۰ متر ۱۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

مشابه چنین خانه‌ای در منطقه هفت‌تیر نزدیک به ۱۶۰ میلیون تومان است و آپارتمانی ۵۰ متری در منطقه دربند متری ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. همچنین آپارتمانی نوساز در انتهای خیابان همت تنها ۱۵۰ میلیون به فروش می‌رسد. یکی از مخاطبان خانه‌های کوچک سرمایه‌گذاران کوچک هستند که پس از رکود بازار سکه به این بازار روی آورده‌اند. پیش‌بینی یکی از فعالان بازار مسکن این است که روند کاهش قیمت‌ها تا پایان سال ادامه دارد و در سال ۹۴ نیز با توجه به سیاست‌های اقتصادی دولت افزایش محسوسی در بخش مسکن نخواهیم داشت.

وی درباره اشتیاق مردم به خرید خانه‌های کوچک نیز می‌گوید با توجه به افزایش ناگهانی قیمت مسکن در سال‌های گذشته و عدم تغییر درآمدها، ساکنان کلان‌شهرها مجبورند ابتدا با خانه‌های زیر ۵۰ متر صاحب مسکن شوند و به تدریج با تبدیل به احسن بر متراژ خانه‌هایشان بیفزایند. به گفته این مشاور املاک یکی دیگر از خریداران خانه‌های کوچک زوج‌های جوانی هستند که قصد آغاز زندگی مشترک را دارند و ترجیح می‌دهند به جای اجاره‌نشینی در خانه‌های متوسط ساکن خانه‌های کوچک باشند، زیرا معمولا با دریافت چند وام می‌توان یکی از این خانه‌ها را خریداری کرد. در بررسی فایل‌های فروش سخنان این فعال بازار مسکن تایید می‌شود. آپارتمانی ۴۲ متری در خیابان نواب که ۷ سال از قدمت آن گذشته ۱۲۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است یا آپارتمانی نوساز در منطقه صد دستگاه به متراژ ۵۰ متر ۱۸۰ میلیون تومان قیمت دارد.

 

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: