جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 آبان 1393     
تمام مناطق تهران مکلف به ایجاد مدد سرا تا پایان آبان ماه شدند

به گزارش گروه مناطق22گانه شهرداری نیوز،قائم مقام سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از ایجاد مدد سرا در تمام مناطق تهران تا پاپان آبان ماه خبر داد.

حمید رضا بتو قاسم قائم مقام سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به ابلاغ شهرداری تهران مبنی بر احداث مددسرا در تمامی مناطق شهر در جهت افزایش ظرفیت مدد سراها و ساماندهی افراد 9،12،20 اقدام به اجرایی عنوان این امر نموده‌اند این میزان کافی نیست.

وی با اشاره به پذیرش تنها 1100نفر از افراد بی خانمان هفته گذشته در 3مدد سرای منطقه‌ای و نیز بهمن و خاوران اظهار داشت: این میزان پذیرش نتیجه افزایش 50درصدی گشت‌های سازمان رفاه شهرداری در جهت کمک بیشتر به افراد بی خانمان و ممانعت از آسیب‌ آن‌ها به جهت قرار گیری در معرض هوای سرد بوده است.

قائم مقام سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با یادآوری این که تا پایان آبان ماه همه مناطق موظف و مکلف به ایجاد مددسرای منطقه‌آی شده‌اند، تصریح کرد:‌با توجه به پذیرش 1100نفر در 5مدد سرای اشاره شده علی رغم ظرفیت‌ اصلی آن‌ها به نوعی خود موید نیاز شهر تهران به افزایش مدد سرا و اجرایی نمودن این دستورالعمل پیش از فرا رسیدن فصل سرد سال است چرا که ظرفیت مدد سرای بهمن و خاوران به ترتیب 180و 350 نفر است.

بتو اضافه کرد: ظرفیت هر یک از مدد سراهای منطقه‌ای نیز 100تا 200نفر پیش بینی شده است.

وی استحمام، ارائه لباس نو و یک وعده غذای گرم را از جمله  خدمات سازمان رفاه شهرداری تهران به افراد بی خانمان در طول سال عنوان کرد و گفت: البته باید در نظر داشت که امکان حضور این افراد در روزهای سرد سال و پس از صرف صبحانه در مدد سرا فراهم شده است.

قائم مقام سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان این که ارائه خدمات روزانه به هر فرد بی خانمان نیازمند تخصیص اعتبار 20هزار تومانی است افزود: البته این رقم با استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت‌های مردمی به 12هزار تومان کاهش یافته است.

بتو از ارائه خدمات مشاوره، توانمند سازی، ساماندهی و پیگیری وضعیت افراد بی خانمان و بازگرداندن آنان به خانواده و جامعه به عنوان یکی دیگر از خدمات سازمان رفاه شهرداری تهران یاد کرد و افزود:‌برنامه‌های دیگری نیز در جهت کارآفرینی این افراد طراحی شده که توسط معاونت خدمات اجتماعی سازمان رفاه و با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: ارائه کارت مهارت به مددجویان پس از کسب آموزش و پرورش‌های لازم و فراهم نمودن زمینه اشتغال آنان از جمله اقدامات شهرداری تهران است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: