جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 آبان 1393     
جان‌باختگان آلودگي هوا به نوعي قربانيان ترافيك محسوب می‌شوند

به گزارش شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در آستانه 25 آبان «روز جهاني يادآوري قربانيان ترافيك» با تأكيد بر اين كه در حال حاضر يكي از مهم‌ترين معضلات پايتخت آلودگي هواست، گفت: بخش قابل توجهي از این آلودگی متأثر از آلاينده‌هايي است كه از منابع متحرك و به عبارتي وسايل نقليه منتشر مي‌شود.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: آلودگي هوا نيز همچون تصادفات علاوه بر اين آثار و عوارض بهداشتي، اجتماعي و اقتصادي بسياري به بر شهر و شهروندان تحميل مي‌كند، انسان‌هاي بسياري را نه تنها در تهران بلكه در ساير كلان شهرهاي جهان و ايران نیز قرباني مي‌كند.

وي با اعلام اين كه هواي تهران در سال‌‌هاي گذشته 160 روز ناسالم بود كه در مقايسه با وضعيت‌ شاخص كيفيت هوا طي سال 91 در وضعيت نامطلوب‌تري قرار داشت، تأكيد كرد: مهم‌ترين آلاينده هواي تهران از سال 86 تا سال 92، ذرات معلق بوده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه عزم‌مان را جزم كرده‌ و تحقیقات فشرده‌اي در زمينه فيلتر دوده انجام داده‌ايم، اظهار كرد: استفاده از فيلتر دوده براي اتوبوس‌هاي ديزلي را آغاز كرده‌ايم، ضمن اين كه ماحصل پژوهش‌ها و تحقيقات به عمل آمده در تعامل با مراكز دانشگاهي، به مصوبه‌ هيأت محترم وزيران در فروردين‌ماه سال جاري منجر شد.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه بر اساس اين مصوبه، ارگان‌هاي ذيربط موظف به توليد سوخت با كيفيت مناسب شدند، تصريح كرد: نمونه‌برداري از جايگاه‌هاي توزيع بنزين و ارسال آن‌ها به آزمايشگاه‌هاي پيشرفته اروپايي منجر به تهيه گزارشی از كيفيت سوخت مصرفي در تهران شد و همين گزارش، مستند مصوبه فروردين‌ماه امسال هيأت محترم وزرا قرار گرفت.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه افق‌هاي روشني در بحث كاهش آلودگي هوا پيش روي مردم تهران گشوده شده، خاطرنشان كرد: اميدواريم با اقدامات به عمل آمده و با رويكردهاي جديدی كه شاهد آن‌ها هستيم، دیگر راه حل‌هایی را تجربه نكنيم كه زمان و سرمايه كشور را هدر دهند، چرا كه آلودگي هوا زاييده تكنولوژي است و تنها از راه پرداخت علمي و پژوهشي و با بهره‌‌مندي از راهكارهايي كه كشورهاي موفق دنيا در زمينه كاهش آن انجام داده‌اند، قابل كنترل و كاهش است.

گفتني است سومين يك‌شنبه ماه نوامبر هر سال كه امسال در كشورمان برابر با 25 آبان است، تحت عنوان «روز جهاني يادآوري قربانيان ترافيك» نام‌گذاري شده و معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در اين روز با برگزاري مراسمي به همين مناسبت، از طريق حوادث ترافيكي در شهر تهران و يادآوري قربانيان اين سوانح، نسبت به آسيب‌شناسي آن اقدام خواهد كرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: