جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 مرداد 1396     
بررسی نتایج اولیه پروژه شناسایی حفره های زیرسطحی معابر پایتخت

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز؛نتایج اولیه پروژه شناسایی حفره های زیرسطحی معابر پایتخت با استفاده از فناوری رادار نفوذی زمین (GPR)، مورد بررسی و تحلیل کارشناسان سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران قرار گرفت.

 طی نشستی که با حضور نمایندگان شرکت مهندسی "سی تی آی" ژاپن و با هدف بررسی عملکرد فناوری رادار نفوذی زمین (GPR) برگزار شد، نتایج اولیه پیمایش وضعیت زیرسطحی معابر اصلی شهر تهران مورد تحلیل قرار گرفت.

در این نشست که مهندس طهمز احمدپور مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران و مهندس محمدرضا معماریان مدیر مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران نیز حضور داشتند، ضمن معرفی پروژه شناسایی حفره های زیرسطحی معابر پایتخت با استفاده از فناوری رادار نفوذی زمین، نحوه اجرای پروژه و همچنین چگونگی عملکرد دستگاه GPR بررسی شد.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران طی سخنانی در حاشیه این نشست، با بیان آنکه اهمیت پروژه پیمایش زیرسطحی معابر اصلی شهر تهران با توجه به آغاز مطالعات طرح جامع فضاهای زیرسطحی پایتخت دوچندان شده است، بر ضرورت اجرای منظم و دوره ای این قبیل پروژه ها با همکاری تمام نهادهای ذیربط تاکید کرد.

گفتنی است کارشناسان سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، پیش از این نیز در نشستی با عنوان تشریح متدلوژی شناسایی حفره های زیرسطحی با استفاده از دستگاه GPR متحرک شرکت کرده بودند. استفاده از فناوری رادار نفوذی زمین به منظور شناسایی حفره های زیرزمینی، راهکاری ژئوفیزیکی با کارآیی قابل قبول به شمار می آید.

مبنای شناسایی عوارض زیرسطحی در این شیوه، تغییرات خواص الکتریکی مصالح زیرزمینی است. این در حالی است که هیئت دولت در جلسه هفته گذشته خود، مصوبه مهمی مبنی بر تدوین برنامه کاهش خطرپذیری فروریزش زمین در شهر تهران به تصویب رساند. این مصوبه با هدف توجه و اهتمام هرچه بیشتر دستگاه های خدماتی به علل، پیامدها و راهکارهای جلوگیری از فروریزش زمین به منظور افزایش ایمنی شریان های حیاتی پایتخت با رویکرد پیشگیرانه صورت گرفت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: