جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 مرداد 1396     
عابد ملکی :
مرداد ماه موزه عروسک و فرهنگ ایران گشایش می یابد

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛شهردار منطقه 12 تهران از گشایش موزه عروسک و فرهنگ ایران در نيمه اول مرداد ماه در قلب طهران خبر داد.

 

عابد ملکی با بیان این مطلب افزود: موزه عروسک های ملل مجموعه ای از عروسک های ایران شامل عروسک های مردم ساخت قومی ایران ، عروسک های سلسله های تاریخی ایران ( طراحی و ساخت پریچهر رحیمی )، عروسک های پدیدآورندگان و خادمان ادبیات کودک ایران ( طراحی و ساخت مژده دانش پژوه ) و مجموعه ای از عروسک- مجسمه های زنان مناطق مختلف ایران با پوشش هر منطقه ( طراحی و ساخت سارا حسینی) را در فضای جدید خود با عنوان« موزه عروسک و فرهنگ ایران» به نمایش خواهد گذاشت.

 شهردار قلب طهران با اشاره به تامین هزینه مرمت موزه عروسک ها توسط شهرداری منطقه بیان کرد: اين موزه در راستاي حمايت از بخش خصوصي در حوزه ي گردشگري در اختيار موزه عروسك هاي ملل با مديريت آقایان علی گلشن و مسعود ناصری دریایی قرار گرفته و در مرداد ماه 1396 گشوده می شود .

به گفته وی؛ هدف از تاسیس این موزه آشنایی مردم به ویژه نسل جوان با عروسک های قومی ایران ، پوشش زنان مناطق مختلف ایران و نیز تاریخ ، هنر و فرهنگ مردمان بومی ایران است.

ملکی تاکید کرد: این موزه پایگاهی جهت ترویج قصه های قومی ایرانی در میان نسل جوان است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: