جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 مرداد 1396     
از سال 98 استاندارد یورو 5 در خودروها اجرایی می شود

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: صنعت خودرو امروز نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد از این رو در دولت یازدهم مصوبات زیادی در حوزه کاهش آلودگی به تصویب رسید.

معصومه ابتکار در مراسم رونمايي از موتور ملی سایپا اظهار داشت: خوشبختانه خودروسازان در حوزه اجرای استاندارد یورو 4 در خودروها گام های خوبی را برداشته اند.

 

وی با اشاره به تولید خودرو با استاندارد یورو 4 در سال 93 افزود: در حال حاضر هیچ خودروی بدون استاندارد یورو4 اجازه شماره گذاری ندارد و این روند تا سال 98 ادامه دارد.

وی افزود: از سال 98 استاندارد یورو5  در خودروها اجرایی می شود.

وی با اشاره به وجود 6 میلیون و 800 هزار خودرو و موتورسیکلت در کلان شهر تهران اظهار داشت:  در صورتی که این خودروها از استاندارد برخوردار نباشند بی شک سهم مهمی در آلودگی تهران خواهند داشت.

رییس سازمان محیط زیست در ادامه از سختگیرانه نمودن معاینه فنی خودروها از امروز خبر داد و گفت: استاندارد خروجی مربوط به معاینه فنی خودروها از امروز سخت گيرانه تر می شود.

ابتکار با اشاره به اهمیت ارتقاء استاندارد خودروها، تاکید کرد: در این راستا وزارت نفت نیز باید به وظایف خود عمل نماید به طوری که در این دولت ارتقاء استاندارد بنزین به یورو4 و گازوییل به یورو 5 گام های خوبی توسط وزارت نفت برداشته شد.

وی تاکید کرد: باید کیفیت بنزین همپای توسعه خودروسازی در کشور ارتقاء یابد.

وی گفت: متاسفانه الگوی مصرف سوخت در ایران بسیار بالاتر از نرم جهانی است و این به جهت عدم قیمت گذاری درست است.

وی در پایان گفت: امیدواریم در صنعت خودرو کشور شاهد گام های موثری در حوزه استانداردهای تولید و مصرف سوخت باشیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: