جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 مرداد 1396     
توسعه27 هزار متر مربع فضای سبز در منطقه 15

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛با کاشت 7118 اصله درخت و درختچه درحاشیه بزرگراهها، معابر، میادین اصلی و لچکی ها، فضای سبز منطقه 15 بیش از 27 هزار مترمربع افزایش یافت.

 

 دکتر انجمنی شهردار منطقه با اعلام مطلب فوق افزود: از ابتدای امسال و در راستای توسعه فضای سبز شهری 7118 اصله درخت و درختچه سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه و نیاز به آبیاری کم در منطقه کاشته شده است.

وی افزود: در این راستا 2943 اصله درخت زیتون تلخ، کاج موگو، عرعر و 4175 اصله درختچه پامپاس گراس، یاس هلندی، یاس شیروانی، سرو کوهی، بربریس، پیروکانتا، ختمی درختی، به ژاپنی، ارغوان در منطقه کاشته شده است.

دکتر انجمنی در ادامه عنوان داشت: در این راستا 162 اصله در بلوار هاشم آباد ، 1015 اصله درختچه در شهرک جمهوری، 110 اصله درخت در کیانشهر،1800 اصله درخت درشهرک بروجردی (جنگل شهید آوینی) ،791 اصله در شهرک رضویه میدان شهید سرلک ، 1265 اصله در شهرک مشیریه پشت کلانتری مشیریه ،130 اصله در حاشیه بزرگراه شهید شوشتری، 1395 اصله در رفیوژ میانی 45 متری شهرک قیامدشت، 450 اصله در شهرک قیامدشت (بین بلوار حصار امیر و قیامدشت) در زمین هایی به مجموع مساحت 27 هزار مترمربع غرس شده است.

شهردار منطقه در ادامه یادآوری کرد: طی همین دوره زمانی همچنین 8 هزار مترمکعب از فضای بی دفاع شهری در محدوده پمپ گاز توسکا، ضلع شمال شهرک قیامدشت پشت دانشگاه آزاد با اجرای نخاله برداری، تسطیح و خاکریزی جهت کاشت آماده شده که بزودی عملیات کاشت در این محلها انجام می شود.

وی در پایان به کاشت 9 گونه گیاه دارویی کم آب و دائمی در بوستان آزادگان اشاره کرد و افزود: گیاهان دارویی ختمی، زعفران،آویشن، مریم گلی، رزماری، لاواندا و ... در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع کاشته شده و آماده سازی زیرساخت های لازم برای کاشت این گونه های گیاهی در سه بوستان پامچال، فداییان اسلام و ولی عصر نیز در حال انجام است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: