جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 تير 1396     
تایید اولین خط ریلی پرسرعت در تایلند

به گزارش گروه بین الملل تهرانی نیوز، هیئت دولت تایلند پس از تاخیرهای متعدد، ساخت اولین خط ریلی پرسرعت این کشور را تایید کرد که بانکوک را به ناخون راتچاسیما متصل می کند.

این خط 252.5 کیلومتری اولین فاز از خط ریلی 615 کیلومتری بین بانکوک و نونگ خای است که در نهایت به راه آهن 414.3 کیلومتری چین- لائوس می رسد که اکنون در دست ساخت است و قرار است در دسامبر 2021 تکمیل شود.

معاون نخست وزیر، Somkid Jatusripitak اظهار داشت دولت از موسسات مالی بین المللی همچون بانک جهانی و بانک توسعه آسیا درخواست وامی برای این پروژه 5.2 بیلیون دلاری ارائه خواهد داد. دولت تایلند انتظار دارد حدود 70 درصد از بودجه این پروژه توسط وام های دریافتی از منابع بومی و بین المللی تامین شده و 10 درصد آن از بودجه ملی فراهم شود در حالی که 20 درصد باقی مانده آن را نیز دولت چین تقبل کند.

دولت اعلام کرده که شرکت های تایلندی مسئول اقدامات اجتماعی این پروژه خواهند بود که هزینه ای در حدود 3.6 بیلیون دلار خواهد داشت در حالی که زیرساخت ریلی آن توسط تامین کننده های چینی و با هزینه ای در حدود 1.2 بیلیون دلار انجام خواهد شد. گمان می رود ساخت این پروژه در ماه اکتبر شروع شده و این خط در سال 2021 به بهره برداری برسد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: