جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 تير 1396     
با شعار «کیسه پلاستیکی کمتر، زمین پاک‌تر و زندگی بهتر»
هفته بدون پلاستیک در منطقه 2

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛شهردار منطقه دو از اجرای طرح توزیع کیسه های پارچه ای میان شهروندان در میادین میوه و تره بار منطقه همزمان با فرارسیدن روز جهانی بدون پلاستیک خبر داد .

 

عزیزاله نظری با اعلام این مطلب اظهار داشت : هفته بدون پلاستیک با شعار " کیسه پلاستیکی کمتر، زمین پاک‌ترو زندگی بهتر " با همکاری اداره مدیریت پسماند منطقه ، اداره محیط زیست منطقه ، اداره آموزش‌های شهروندی منطقه ، اداره سلامت منطقه ، سازمان میادین تره بار شهرداری تهران و نواحی 9گانه منطقه آغاز شد.

عزیزاله نظری در اجرای برنامه های هفته بدون نایلکس با اعلام این مطلب افزود: با توجه به نامگذاری ۲۱ تیرماه به عنوان " روز بدون پلاستیک " و با هدف فرهنگ سازی ، آگاه سازی و جلب مشارکت شهروندان و همچنین ارتقاء سطح دانش عمومی در زمینه تاثیرات سوء بهداشتی و محیط زیستی پلاستیک بر انسان و طبیعت ، طرح های ویژه ای در این منطقه اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای ترغیب شهروندان به استفاده از کیسه های پارچه ای به جای کیسه های نایلونی اجرا می شود تصریح کرد : بهترین راه جلوگیری از استفاده‌ی بی رویه کیسه‌های پلاستیکی و کاغذی استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای است.

وی با اشاره به تهیه پاکت‌های کاغذی و کیسه‌های پارچه‌ای جهت جایگزینی پلاستیک در این روز و در میان میادین سطح منطقه گفت: توزیع بیش از 1000عددکیسه ی پارچه ای ، 300 کیلوگرم کیسه ی تجزیه پذیر ، اجرای نمایش و ایستگاههای اطلاع رسانی ، تقدیر از فعالان کانون های محیط زیست ، توزیع بروشور و پکیج های فرهنگی از جمله اقدامات اجرا شده از سوی اداره مدیریت پسماند در هفته ی بدون پلاستیک در میادی میوه و تره بار شهرداری منطقه دو اجرا شد.

شهردار منطقه دو در افزود: در اولین گام باید در میان شهروندان گرایش برای مصرف کیسه‌های پلاستیکی را کاهش دهیم و اطلاع‌رسانی دقیقی نسبت به معایب این کیسه‌ها و تخریبی که در محیط زیست ایجاد می‌کنند داشته باشیم.

نظری در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از کیسه‌های تجدیدپذیر تاکید کرد : شهرداری منطقه دو نهایت سعی خود را دارد که به روز بدون پلاستیک برسیم. اگر بتوانیم در سطح تمامی فروشگاه‌ها استفاده از کیسه‌های تجدیدپذیر و پارچه‌ای را الگوسازی کنیم، قطعا می‌توانیم الگوی نامناسب استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را در میان شهروندان تغییر دهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح توزیع کیسه های پارچه ای در مهدهای کودک، غرفه های بازیافت و بوستان های سطح منطقه، یادآور شد: سعی کردیم با تدابیر و برنامه ریزی های انجام شده در طول هفته بدون پلاستیک کارگاه های آموزشی در کانون های محیط زیست و سراهای محلات برگزار و به شهروندان آموزش های لازم در خصوص مضرات استفاده از ظروف يکبار مصرف و پلاستیک داده می شود و آموزشگران بازیافت شهروندان را به استفاده از ظروف گیاهی و نایلکس های زیست تجزیه پذیر تشویق خواهند کرد تا کیسه‌های پلاستیکی از الگوی مصرف شهروندان حذف شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: