جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 تير 1396     
با تجهیز فضای بوستان برای استفاده افراد کم توان؛
دومین بوستان ویژه معلولان در منطقه 8 به بهره برداری رسید

به گزارش اخبار مناطق 2گانه تهرانی نیوز؛شهردار منطقه 8، از بهره برداری بوستان 3 هزار متر مربعی تمدن برای تردد آسان معلولان در شرق تهران خبر داد.

 

بهمن نوری در این مراسم که با حضور عین القضات مشاور شهردار تهران در امور توان یابان،مدیران ارشد منطقه و تعدادی از نابیانایان و معلولان صورت گرفت؛ گفت: منطقه 8 به عنوان اولین منطقه در میان مناطق 22 گانه کلانشهر تهران، دو بوستان مناسب سازی شده ویژه معلولان دارد.

وی افزود: در راستای خدمت رسانی بهتر به معلولان پس از مناسب سازی بوستان فدک، مناسب سازی بوستان تمدن برای کم توانان و ناتوانان جسمی و حرکتی در دستور کار قرار گرفت.

شهردار منطقه 8 اظهار داشت: این طرح شامل انجام اقدامات موثری مانند مناسب سازی ورودی های بوستان، مناسب سازی معابر و سطوح شیبدار، ساخت مسیر ویژه نابینایان به طول هزار و پنجاه متر مربع، مناسب سازی کفپوش موزاییکی به مساحت 450 متر مربع، نصب 5 نیمکت و 2 آبخوری ویژه معلولان، نصب نیم ست بدنسازی ویژه معلولان،نصب 2 مجموعه بازی ویژه کودکان توان یاب و 5 تابلو راهنما است.

نوری گفت: ساخت 4 سرویس بهداشتی مناسب سازی شده،ساخت بریل حرکتی ویژه نابینایان و تامین 2 محل پارک خودرو ویژه معلولان نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته این طرح است.

شهردار منطقه 8، با اشاره به این که باید با ایجاد فرصتهای برابر و امکانات برای این افراد ، مشکلات آنان را کمتر کرد، گفت: روند مناسب سازی و تکمیل عملیات عمرانی به منظور ارج نهادن و تکریم معلولان و جانبازان ، همچنان در اولویت برنامه های این منطقه قرار دارد.

نوری با اظهار امیدواری از بهبود روند خدمت رسانی به معلولان این منطقه گفت: از معاونان،مدیران و تمامی مسئولان منطقه انتظار دارم که از تمامی ظرفیت های شهرداری منطقه در جهت رفاه حال معلولان استفاده نمایند و برهمین اساس باید مناسب‌سازی معابرجهت استفاده معلولان باید به گونه‌ای انجام شود که دسترسی به شریان‌های اصلی شرق تهران از درب منازل آنان به سهولت انجام پذیرد و این عزیزان در استفاده از معابر منطقه کم تر دچار زحمت شوند.

وی با اشاره به مناسب سازی سومین بوستان ویژه توان یابان درشرق تهران افزود: بوستان بهارستان به عنوان سومین بوستان برای تردد آسان این عزیزان در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

شهردار منطقه 8 با اشاره به اینکه از سال 84 سرانه فضای سبز در تهران برای معلولان کمتر از نیم متر بوده و هم اکنون بعداز گذشت 12 سال ، با احداث 44 بوستان سرانه فضای سبز برای هر معلول 7/6متر است که این رقم قابل توجه است.

نوری در ادامه با تاکید بر حل مشکلات معلولان این منطقه تصریح کرد: اگرچه هنوز تا شرایط ایده آل فاصله بسیار است اما تمام تلاش خود را جهت رفاه حال این عزیزان انجام خواهیم داد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: