جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 تير 1396     
مانعی برای الزام معاینه فنی دوگانه سوزها در کشور

به گزارش گروه حمل و نقل پاک تهرانی نیوز؛مدیر اجرایی معاینه فنی کشور با اشاره به سطح استانداردهای اجرایی سیستم سیمفا گفت: سیستم سیمفا تابع استانداردهای روز جهانی است و از امکانات اجرایی بسیاری برخوردار است.

 

سعید قیصرافزود: البته 30 درصد از دستگاه های سیستم سیمفا قدیمی هستند و قابلیت بروز رسانی  بر اساس استانداردهای روز را ندارند و باید از چرخه خارج گردند.

وی با بیان اینکه 15 تا 20 درصد از مراکز معاینه فنی کشور مجهز به سیستم های قدیمی سیمفا هستند، تصریح کرد: سیستم سیمفا به صورت یکسان و یکپارچه در سراسر کشور در حال اجرا است و بر اساس پیش دستورهای معین عمل می نماید.

وی اذعان داشت: این سیستم از مزایای بسیاری همچون کالیبره و برخط نمودن دستگاه ها، جلوگیری از تخلفات احتمالی در تمام مراکز معاینه فنی و قابلیت بروز رسانی برخوردار است و کلیه مراکز معاینه فنی سطح کشور تابع یک نرم مشخص از تست معاینه فنی هستند همچنین این سامانه از قابلیت اتصال به پلیس راهور، بیمه مرکزی و سایر دستگاه های نظارتی برخوردار است که نشان دهنده رعایت استانداردهای لازم این سیستم در قیاس با نرم جهانی آن است.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهای همسایه از نحوه اجرای سیستم سیمفای ایران الگو برداری می کنند، ابراز داشت: دستگاه های اجرایی سامانه سیمفا بر اساس الگوهای از پیش تعیین شده تولید و وارد کشور می شوند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح یک کار فرهنگی و بازدارنده موثر است و همکاری دستگاه های فرهنگی را می طلبد، اذعان داشت: سامانه سیمفا عاملی بازدارنده است که در اختیار پلیس راهور قرار گرفته و در ترغیب شهروندان به جلوگیری از تولید آلایندگی و افزایش ضریب ایمنی و رعایت حقوق شهروندی تاثیرگذار است.

قیصر با اشاره به برخی از انتقادات از نحوه عملکرد سامانه سیمفا و مقایسه آن با نرم جهانی اظهار داشت: این سامانه بر اساس استانداردهای جهانی عمل می نماید و انتقادات منفی به آن بر اساس عدم آگاهی، شناخت و دانش فنی از حوزه معاینه فنی است.

وی در رابطه با میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی سطح کشور افزود: به طور میانگین روزانه 40 هزار مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی سطح کشور مراجعه می کنند که میزان مراجعات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی 30 درصدی داشته است.

مدیرعامل سازمانهای حمل و نقل همگانی کشور با اشاره به الزام اخذ معاینه فنی برای خودروهای دوگانه سوز اذعان داشت: معاینه فنی برای خودروهای دوگانه سوز اجباری شده ولی در زمینه اجرای آن با معظلی جدی روبرو هستیم چراکه برخی از شهرهای کشور فاقد مراکز معاینه فنی تست مخزن دوگانه سوزها هستند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: