جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 تير 1396     
وزیر خارجه ژاپن کابینه را ترک می‌کند

خبرگزاری ایسنا: حمایت‌ها از شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن از زمانی که مجددا در دسامبر ۲۰۱۲ روی کار آمد به پایین‌ترین حد خود رسیده است. وی در آن زمان با قول احیای وضعیت اقتصادی کشور و تقویت اوضاع دفاعی ژاپن روی کار آمد.

آبه قصد دارد تا سوم اوت سال جاری میلادی کابینه را تغییر دهد و در این تغییر فومیو کیشیدا، وزیر خارجه ژاپن از کابینه می‌رود و احتمالا به رقیب وی برای به دست گرفتن سمت نخست وزیری ژاپن تبدیل م‌ شود.

در این تغییر کابینه بیش از نیمی از ۱۹ وزیر کابینه از سوی آبه تغییر می‌کنند درحالی که یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه و تارو آسو، وزیر اقتصاد در جای خود ابقا می‌شوند.

هنوز مشخص نیست که کیشیدای ۵۹ ساله در صورت اصرار آبه برای ماندن در سمت وزیر امور خارجه این درخواست را رد کند یا خیر اما جفری کینگستون، مدیر مطالعات آسیا در دانشگاه "تمپل" در ژاپن گفت: خروج کیشیدا از کابینه آبه نشانه‌ای از تمایل او برای جانشینی آبه است.

عدم محبوبیت آبه در پی شکست تاریخی حزب لیبرال دموکراتیک در انتخابات شورای شهر توکیو در تاریخ دوم ژوئیه است.

براساس نظرسنجی روزنامه یومیوری، محبوبیت آبه با ۱۳ پله سقوط به ۳۶ درصد رسیده و براساس نظرسنجی روزنامه آساهی با پنج پله سقوط به ۳۳ درصد رسیده است.

پس از یکسری اقدامات نادرست تومومی اینادا و کاتسوتوشی کاندا، وزرای دفاع و دادگستری ژاپن در این تغییر کابینه احتمالا جایگزین می‌شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: