جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 تير 1396     
فدراسیون باید از AFC زمان بخواهد

 خبرگزاری تسنیم: هاشم ساعدی درباره اولتیماتوم کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم‌های بدهکار و اختمال حذف این تیم‌ها از لیگ قهرمانان به دلیل بدهی گفت: AFC در سال 2012 به تمام فدراسیون‌های عضو، 5 سال فرصت داد که تیم‌ها از حالت دولتی به خصوصی تبدیل شوند. در این مدت به جز 5-6 تیم که آنها هم بخشی از دستورالعمل را رعایت کردند سایر تیم‌های ایرانی به آنچه مدنظر AFC بود نرسیدند. AFC این بار تصمیمی جدید گرفته که در صورت اجرا بسیار خوب خواهد شد.

وی ادامه داد: تصمیم جدید AFC باعث می‌شود هزینه‌ها و درآمدهای باشگاه‌ها از شفافیت بیشتری برخوردار شود و اینگونه نباشد که هر ساله تیم‌ها با بدهی به بازیکنان، مربیان و ... وارد فصل بعد شوند. بسیاری از باشگاه‌ها به دلیل عدم شفافیت مالی همیشه با زیان از سالی به سال دیگر می‌رفتند. 

قائم‌مقام پیشین باشگاه استقلال تصریح کرد: اگر این اتفاق رخ دهد شفافیت صورت می‌گیرد و دیگر شاهد اعداد غیرمنطقی و نامعقول نخواهیم بود و باشگاه‌ها به سمت درآمدزایی خواهند رفت. این کار باید زودتر از این انجام می‌شد تا هزینه‌ها و درآمدها از تراز خوبی برخوردار باشند و مربیان، بازیکنان، مدیران و اعضای هیئت مدیره با فراق بال بیشتری به فعالیت خود بپردازند. 

ساعدی اظهار داشت: این موضوع اما یک ایراد دارد و آن هم این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا مدت‌زمان کمی را در نظر گرفته و اعلام کرده که باشگاه‌ها تا 9 شهریور برای این کار زمان دارند. فدراسیون فوتبال ایران باید با مسئولان AFC مکاتبه و صحبت کند و از آنها زمان بیشتری بخواهد تا تیم‌ها به سمت شفافیت مالی بروند و طوری بودجه خود را تنظیم کنند که هزینه‌ها متناسب با درآمد باشد و دیونی که از قبل دارند را برطرف کنند و به سمت پرداخت بدهی‌ها یا رضایت طلبکاران بروند. طبیعتا در فرصت باقی‌مانده تا 9 شهریور این کارها دشوار است و اگر فدراسیون بتواند مدت زمان بیشتری را برای تیم‌های ایرانی بگیرد به سود آنها خواهد بود.

وی تأکید کرد: اگر این کار سخت انجام شود و شفاف‌سازی مالی صورت گیرد، شیرینی زیادی خواهد داشت که به تمام این سختی‌ها می‌ارزد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: