جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 تير 1396     
با اتمام مطالعات پایه در منطقه 10 تهران صورت می گیرد؛
آغاز فاز اجرایی عملیات جمع آوری آبهای سطحی

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز؛معاون فنی و عمران منطقه 10 از اتمام طرح مطالعاتی مدیریت جمع آوری آب های سطحی و آغاز فاز اجرایی آن در آینده نزدیک خبر داد.

 عباس علی فراهی زاده ضمن اعلام این خبر با اشاره به اقدامات منطقه در سال جاری گفت: بخش عمده‌ای از برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌های امسال معطوف به ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل و بهره برداری از پروژه های ناتمام و همچنین نیازسنجی و برنامه ریزی صحیح و متناسب با امكانات قابل دسترسی است.

وی رویکرد بودجه عمرانی امسال منطقه را مدیریت جمع آوری آبهای سطحی، تکمیل پروژه های نیمه تمام و نگهداشت وضع موجود منطقه برشمرد و افزود: با توجه به بافت متراکم و فرسوده منطقه، مدیریت جمع آوری آب های سطحی از اهمیت خاصی برخوردار است لذا با توجه به بررسی های صورت گرفته توسط مشاور آب های سطحی، و نیاز مبرم به احداث سر شاخه مسیل ها و کانال ها برای کاهش سطح وسیع حوزه آبریز ، طی سال های اخیر بهسازی کانال ها و انهار بحرانی و همچنین تغییر مقاطع انهار و کانال های سطح منطقه در دستور کار قرار دارد.

وی هدف از ایجاد سیستم جمع آوری و هدایت آبهای سطحی را پیشگیری از بروز آبگرفتگی عنوان کرد و افزود: مطالعات پایه و اصلی به اتمام رسیده و تاییدیه ها اخذ شده است و 70درصد از نقشه های اجرایی این طرح انجام شده و در صورت تامین اعتبار، اجرایی شروع خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: