جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 آبان 1393     
صنعتگران بدانند که صنعت کشور به سمت تولید موتورهای سیکلت برقی پیش خواهد رفت

به گزارش شهرداری نیوز ؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به موضوع فرایند ورود موتور سیکلت های برقی به سیستم حمل و نقل شهر تهران بیان داشت : با توجه به مشکلات مربوط به موتور سیکلت ها در زمینه آلایندگی صوتی و هوا و خطراتی که موتور سواران و عابران را تهدید می کند لازم است به سمت استفاده از موتورهای برقی پیش برویم .

سید جعفر تشکری هاشمی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : در نمایشگاهی که اخیرا در زمینه حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری برگزار شد ، تعدادی از نمونه های موتورهای سیکلت برقی به نمایش در آمده بودند که این موتورها همگی جز نمونه هایی بودند که به عنوان مورد  پیش نهادی و برای ارائه مطرح شده بودند.

وی در ادامه افزود : که برخی از نمونه های این موتور سیکلت از کشورهای دیگر خریداری شده بودند و برخی نیز در مرحله پاس کردن استانداردهای داخل کشور هستند .

تشکری هاشمی با اشاره به میزان امنیت و سلامت بالای موتور سیکلت های برقی بیان داشت : در زمینه استفاده از موتورسیکلت های برقی و فرایند ورود آن به چرخه حمل و نقل شهری لازم است که اقدامات فرهنگی صورت بگیرد و شهروندان بدانند که استفاده از موتور سیکلت های برقی به معنای عدم آلودگی صوتی و هوا بوده همچنین می تواند میزان بالایی از امنیت و سلامت را درعبور و مرور روزانه در سطح شهر به همراه داشته باشد .

وی در ادامه افزود : استفاده از موتورهای برقی می تواند ایمنی مناسبی را برای موتور سواران ، عابران پیاده و خانواده های آنها به ارمغان آورد .

تشکری هاشمی در زمینه لزوم گسترش و فراگیر شدن استفاده از موتور سیکلت های برقی گفت : اطمینان دارم که در سال های اینده موتورسیکلت های بنزینی از چرخه حذف خواهند شد و صنعت گران به سمت تولید موتور سیکلت های برقی خواهند رفت . بنابر این لازم است  تا صنعتگران بدانند که صنعت کشور به سمت تولید موتورهای سیکلت برقی پیش خواهد رفت .

وی در ادامه افزود : بنابر این صنعتگران باید در زمینه موتورهایی با کیفیت مناسب حرکت کنند و در غیر اینصورت ممکن است تولید کنندگان دیگری جای آنها را بگیرند . با توجه به اینکه استفاده از موتور سیکلت های برقی از تجربه های موفق دنیا بوده لازم است برای رفع مشکلات مربوط به موتورسیکلت ها به شکل جدی این طرح را دنبال کنیم.

تشکری هاشمی در خاتمه خاطر نشان کرد : تولید کنندگان موتور سیکلت هایی که توانسته اند استانداردهای لازم را پاس کنند و مجوزهای لازم را برای شماره گذاری بگیرند ، نمونه های خود را برای ارائه بیاورند تا استاندارد های آن کنترل شود و در صورت  گذراندن استانداردهای لازم می توانند تولید انبوه داشته باشند .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: